تابناک چهارمحال وبختیاری- با وجود گذشت نزدیک به دو ماه از سال 98 هنوز عملیات برف روبی در گردنه های شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 14 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرستان کوهرنگ در زمستان سال 97 و فروردین سال 98 شاهد بارش های مطلوبی بود اما این بارش ها هنوز ، خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری را جبران نکرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: حجم زیاد برف در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ سبب شده است، عملیات بازگشایی محورهای سخت گذر این شهرستان با وجود تجهیز تمامی امکانات همچنان ادامه داشته باشد.
احمد جمشیدی افزود: گردنه عسل کشان که محور ارتباطی دهستان موگویی به مرکز شهرستان کوهرنگ است، هر ساله با نخستین بارش برف زمستانی تا بهار سال آینده مسدود می شود، اما امسال حجم و ارتفاع برف به گونه ای است که بازگشایی این مسیر را با سختی مواجه کرده است.
وی ادامه داد: سه دستگاه بلدوزر از سمت روستای شیخ شبان و 2 دستگاه بلدوزر از سمت دهستان موگویی در حال برف روبی است اما ارتفاع برف که در برخی نقاط به هفت متر نیز می رسد عملیات بازگشایی مسیر را با کندی مواجه کرده است.
جمشیدی، طول مسیر روستای شیخ علیخان تا دهستان موگویی را 45 کیلومتر اعلام کرد و گفت: از ابتدای عملیات برف روبی تاکنون بیش از 30 کیلومتر از مسیر بازگشایی شده است و پیش بینی می شود تمام مسیر تا پایان خردادماه بازگشایی شود.
گردنه عسل کشان در منطقه بازفت شهرستان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
شهرستان کوهرنگ در حدود 90 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار