تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر تسهیل در روند اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، گفت: اگر دستگاه اجرایی ظرف 10 روز جواب استعلام اجرای طرحی را ندهد، پاسخ استعلام مثبت تلقی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 11 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- اقبال عباسی در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید در جلسات این شورا باید مباحثی مطرح شود که بتوان در راستای رونق تولید، ایجاد اشتغال و توسعه استان حرکت کرد، گفت: موانع طرح‌های سرمایه‌گذاری باید در این جلسات مطرح شود تا بتوان حمایت‌های لازم را در راستای تسهیل اجرای طرح‌ها انجام  داد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت پتروشیمی لردگان، توضیح داد: اگر سرمایه‌گذاری داوطلب اجرای این پروژه باشد، باید در گام اول 20 درصد سرمایه‌گذاری در این پروژه را انجام دهد؛ سپس دولت برای تأمین مواد اولیه این کارخانه از گچساران لوله‌گذاری را آغاز می‌کند.
سیاست کلی امسال حفظ اشتغال موجود است
وی تأکید کرد: سیاست کلی امسال حفظ اشتغال موجود است؛ اما این سیاست نباید در اجرای سایر برنامه‌های اشتغالزا و تولیدمحور خلل ایجاد کند و هر دو کار باید در یک راستا صورت بگیرد.
عباسی با بیان اینکه بحث واگذاری پلاک‌های مجتمع فن‌آوران هرچه سریعتر براساس اولویت‌بندی آغاز شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان توسعه و واگذاری زمین برای ایجاد مجتمع فن‌آوران دوم وجود ندارد، بنابراین در ابتدا باید اراضی قابل واگذاری به افرادی که هزینه پرداخت کرده‌اند آغاز شود و هم‌زمان با واگذاری طرح توسعه این مجتمع نیز پیگیری شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید سیاست‌ها را به برنامه تبدیل کنند، اظهار داشت: در حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی، سازمان مربوطه علاوه بر اجرای وظایف سازمانی باید وظایف سایر دستگاه‌های مرتبط را احصا کنند تا بتوانند برنامه‌ها را به خوبی اجرا کنند.
وی اضافه کرد: آمادگی لازم برای حمایت همه‌جانبه از اجرای طرح‌های بوم‌گردی جهت فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری وجود دارد؛ نیاز است اطلاع‌رسانی لازم در خصوص جذب فعالان و سرمایه‌گذاران در این حوزه انجام شود.
مدیران حق انتقاد از سایر دستگاه‌ها را در جلسات شورای بخش خصوصی و دولت ندارند
عباسی در ادامه این جلسه با تذکر به مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص نقد و مقصر شناختن سایر دستگاه‌ها در عدم انجام وظایف محوله در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت، تأکید کرد: اگر مدیر دستگاهی مدیر دستگاه دیگر را زیر سؤال ببرد از جلسه اخراج می‌شود؛ باید در این جلسات بخش خصوصی درخواست‌های خود را ارائه دهد و دولت برای رفع آن‌ها در حد اختیارات تلاش کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پنج دستگاه اجرایی از جمله صنعت، معدن، تجارت، گردشگری، جهادکشاورزی، اداره‌ تعاون و کار و برنامه و بودجه در کنار پنج بانک مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان را حل کنند، عنوان کرد: نباید در بین مردم موج  ناامیدی ایجاد کنیم و همه چیز را به چشم مانع نبینیم، بلکه تلاش کنیم فرآیندها تسهیل شود.
وی تأکید کرد: اگر دستگاه اجرایی ظرف 10 روز جواب استعلام اجرای طرحی را ندهد، پاسخ استعلام مثبت تلقی می‌شود، این کار موجب تسهیل در پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی می‌شود و همچنین لازم است دستورکارهای جلسات شورای بخش خصوصی و دولت قبل از طرح شدن در جلسه در کمیته اجرایی به صورت کارشناسی بررسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار