تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی سالانه افزایش تولید قارچ خوراکی در استان 200 تن بوده که با راه‌اندازی مجتمع قارچ جونقان، ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۷۴۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 09 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی با اشاره به وجود 150 واحد خانگی تولید قارچ خوراکی و 32 واحد صنعتی تولید قارچ در استان، اظهار کرد: میزان تولید این واحدها هفت هزار و 500 تن در سال است که شش هزار تن از تولید مربوط به واحدهای صنعتی و یک هزار و 500 تن مربوط به واحدهای خانگی است.
وی افزود: پیش‌بینی سالانه افزایش تولید قارچ خوراکی در استان 200 تن بوده که با راه‌اندازی مجتمع قارچ جونقان، ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت.
شیرانی ادامه داد: مجتمع قارچ جونقان که دارای 18 واحد تولیدی است در ابتدا به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی واگذار شد که به دلیل نداشتن آورده مالی‌، از آن‌ها پس گرفته شده که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذار به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده است.
 وی با اشاره به اینکه قارچ تولیدی استان به خارج از کشور صادر نمی‌شود، تصریح کرد: به دلیل پایین بودن ماندگاری، قارچ به خارج از کشور ارسال نمی‌شود، بنابراین بخشی از قارچ تولیدی به استان‌های کشور و بخشی برای نیاز داخل استان مصرف می‌شود.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از متقاضیان احداث واحدهای قارچ خوراکی در استان حمایت‌های لازم از سوی جهاد کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای احداث واحدهای صنعتی، ممنوعیت سقف تسهیلات وجود ندارد و براساس طرح ارائه شده از سوی متقاضی، تسهیلات پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار