تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: نمد شهرکرد به نقاط مختلف کشور و دنیا معرفی و عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 08 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مهرداد جوادی در نخستین نشست هماهنگی راه‌اندازی دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد، اظهار کرد: معرفی شهرکرد با نماد نمد و توجه به کوی نمدمالان این شهر باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: البته این موضوع در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته و به علت چرخه اقتصادی ضعیف جوانان از ادامه فعالیت در این هنرصنعت خودداری کرده‌اند.
جوادی تصریح کرد: تلاش برای پیوستن لکه‌های فرهنگی شهرکرد در محلات هدف براساس طرح جامع و تفضیلی شهرداری می‌تواند در رونق نمدمالی تاثیرگذار باشد، همچنین برای تسریع در روند احیای این مهم می‌توان از طرح بازآفرینی شهری بهره گیری کرد.
وی گفت: با راه‌اندازی گذر صنایع دستی شهرکرد از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا این شهر می‌توان تولیدات هنر صنعت‌های مختلف استان را در آن عرضه کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: گرچه در این راستا باید کارگاه‌های واقع در کوی نمدمالان شهرکرد تقویت و زمینه بازدید مشتریان از روند تولید این هنرصنعت فراهم شود.
جوادی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های تولیدی دیگری مانند گز بلداجی دارد که به برند تبدیل شده‌اند، در این راستا ضرورت دارد تا نسبت به معرفی و عرضه این محصولات تولیدی مهم به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری برنامه‌ریزی و اقدام شود.
در ادامه معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: تشکیل دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد در رسیدن به اهداف مورد نظر برای تبدیل این شهر به عنوان شهر جهانی نمد تاثیر دارد.
مهرداد رئیسی افزود: تبدیل خیابان ملت غربی حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا به بازارچه صنایع دستی استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد، همچنین این برنامه از مهم‌ترین خواسته‌های کسبه و هنرمندان خیابان ملت غربی شهرکرد حدفاصل میدان فردوسی تا میدان ابوعلی سینا است.
وی بیان کرد: مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دنبال صنعتی شدن 100 درصدی صنایع دستی نیستند و از طرفی ایجاد نوآوری و خلاقیت در تولیدات محصولات صنایع دستی مورد تاکید مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارتقای آموزش، افزایش تولید، بهبود بازاریابی و برندسازی تولیدات صنایع دستی استان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل برشمرد.
وی گفت: برای تشکیل و آغاز فعالیت دبیرخانه شهرکرد شهر ملی نمد، استانداری چهارمحال و بختیاری، فرمانداری شهرستان شهرکرد، شهرداری شهرکرد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان عضو ثابت و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط حضور خواهند داشت.
رئیسی خاطرنشان کرد: حفظ بافت قدیمی کوی نمدمالان و جلوگیری از تغییر کاربری آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری شهرکرد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار