تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیرکارگروه زنان روستایی و عشایری و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در 3 سال گذشته 620 زن در شهرک های صنعتی زمین دریافت کردند.
کد خبر: ۷۴۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ 07 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- پریچهر سلطانی با اشاره به اینکه 420 زن در شهرک ها و واحدهای صنعتی کشور در حوزه تولید و ضادرات فعالیت دارند، افزود: اعطای مجوز و زمین برای فعالیت زنان در این واحدها در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
وی گفت: ارائه تسهیلات و همچنین میزان حضور زنان در عرصه های مختلف به خصوص تولید وصادرات از عوامل افزایش صدور مجوزها بوده است.
سلطانی افزود: زنان در عرصه تولید و صادرات در رشته موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، کانی و غیرکانی شیمیایی، غیرفلزی و خدماتی فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: در عرصه کارآفرینی زنان در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی فرصت های ویژه ای را ایجاد کرده اند و آنان می توانند با ورود به این بخش برای تولید و اشتغال تلاش و مهارت و فن و حرفه را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
وی به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای فراهم شدن زمینه اشتغال روستایی و پایدار تاکید کرد و گفت: زنان بعد از آموزش و یادگیری فن و حرفه با دریافت تسهیلات کم بهره، اشتغال روستایی را گسترش و اشتغال فراگیر را در بین خود ایجاد می کنند.
مدیرعامل جمعیت اجتماعی و فرهنگی زنان چهارمحال وبختیاری نیز از راه اندازی نخستین خانه مهربانی با همکاری این انجمن در شهرکرد خبر داد و گفت: این خانه در راستای حمایت از نیازمندان شهر راه اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار