تابناک چهارمحال وبختیاری- بدنه تیم بسکتبال نوجوانان بام را نوجوانانی تشکیل می دهد که در آینده می توانند بدنه اصلی تیم ملی را شکل دهند.
کد خبر: ۷۴۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 04 May 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- تیم بسکتبال نوجوانان ' بام ایران ' یک گروه کوچک اما با آرزوهای بزرگ است، که پدران این نوجوانان آنقدر دغدغه فرزندان شان را دارند که حاضرند برای این تیم از جیب خود مایه بگذارند.
تیم نوجوانان بسکتبال بام ایران در مرحله یک چهارم نهایی بسکتبال باشگاه های ایران در این رده سنی موفق به شکست تیم مشهد در بندرلنگه شد در حالی که تیم مشهدی 4 ملی پوش داشت.
فرش مشهد به عنوان حامی مالی به صورت ویژه از این تیم حمایت کرده بود اما تیم بام ایران با هزینه پدران بسکتبالیست های نوجوان شهرکردی راهی این رقابت ها شده بود.
این مسابقه که با حضور تیم های بام ایران شهرکرد، بندر لنگه ، فرش مشهد و مهرام زیتون برگزار شد و تیم بام ایران تنها تیم حاضر در این رقابت ها بود که حامی مالی نداشت و بدون هیچگونه حامی مالی دولتی و خصوصی با هزینه والدین از بین 31 تیم کشور ی به این دوره راه یافت.
کارشناسان ورزشی بر این عقیده اند که وقتی قرار است در ورزش اتفاقی بیفتد باید از پایه ها شروع کرد، باید با یک سرمایه گذاری بر روی تیم های پایه، استعدادهای ورزشی را کشف و پرورش داد.
چهارمحال و بختیاری از اساس مهد پرورش بسکتبالیست های پدیده در ایران بوده است و به طور میانگین در طول 4 دهه اخیر در هیچ دوره ای نبوده است که بازیکن بسکتبال به تیم ملی معرفی نکرده باشد.
نبود اسپانسر مالی ، تیم لیگ برتری بسکتبال در شهرکرد را به فراموشی سپرده است و بازیکنان مطرح از این تیم به استانهای دیگر کوچ کردند.
حالا بازیکنان یک تیم کوچک ولی با انگیزه با تلاش خانواده ها و پدران و مادران بسکتبال دوست، یکی از چهار تیم برتر کشور هستند.
این تیم برای اینکه دوباره بازیکنانی را به بسکتبال ایران معرفی کند نیازمند حمایت ملی است.
هدایت تیم نوجوانان بام ایران را علی جمشیدی از بازیکنان سابق تیم ملی و بسکتبال استان برعهده دارد.
ترکیب اصلی این تیم را محمدحسین قدیری، احسان پورکاوه، امید کریمی، امیرحسین روستا، محسن بهرامی، محمدجواد ریاحی، حسین حیدری، محمدمهدی فدایی، امیرمحمد فرجی، پویا کوهی فایق، محمدجواد خدابخشی و حامد کاظم پور تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار