تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه یکی از مشکلات در زمینه زعفران استان این است که زعفران استان با برند دیگر استان‌ها به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۷۳۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 30 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی اظهار کرد: برندی برای زعفران استان وجود ندارد و پرورش‌دهندگان این محصول بعد از برداشت آن را به صورت فله به فروش می‌رسانند.
وی با اشاره به اینکه زعفران استان از لحاظ کیفیت در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، افزود: عمده زعفرانی که به خارج از استان ارسال می‌شود با برند همان استان بسته‌بندی و به فروش می‌رسد.
شیرانی گفت: زعفران از جمله گیاهانی است که مصرف آبی پایینی دارد و سازمان جهاد کشاورزی از کشت گیاهان دارویی کم آب حمایت می‌کند.
وی بیان کرد: سال گذشته بهره‌برداران زعفران در استان از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کردند و در این راستا حمایت‌های خوبی از بهره‌برداران صورت می‌گیرد.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سال گذشته سطح زیر کشت این محصول حدودا 200 هکتار بود، بیان کرد: به طور متوسط از هر هکتار چهار کیلوگرم زعفران برداشت شد که عمده زعفران کشت شده در شهرستان کیار و فارسان بوده گرچه در غالب نقاط استان نیز کشت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: روستاییان معمولا در زمین‌های کوچک مقیاس این گیاه را کشت و از این طریق درآمدزایی آن‌ها نیز حاصل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار