تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) چهارمحال و بختیاری گفت: 60 درصد پرونده هایی که در پلیس فتای استان پیگیری می شود، مربوط به پرونده های مالی است.
کد خبر: ۷۳۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 18 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- سرهنگ مرتضی عسگری افزود: در سال 97 تعداد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتای استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر شده است.
به گفته وی، 80 درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا به دلیل اشرافیت در فضای مجازی کشف شده است.
عسگری با تاکید بر اینکه بیشترین جرائم در دست پیگیری پلیس، جرائم مالی است، افزود: مزاحمت های اینترنتی، کلاهبرداری مالی در ردیف های بعدی قرار دارد.
وی از فعال شدن رمز دوم یکبار مصرف از اول اردیبهشت ماه در بانک های استان همزمان با سراسر کشور در راستای کاهش جرائم مالی خبر داد.
عسگری افزود: این امر با همکاری قوه قضائیه و بانک های عامل سراسر کشور به منظور مقابله با مجرمان مالی اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: برای اجرایی شدن این طرح ، اول شهریور سال گذشته به تمام بانکها دستور العمل ابلاغ شده تا بسترهای لازم را جهت ایجاد رمز یکبار مصرف برای مشتریان فراهم کنند.
عسگری افزود: از آذرماه سال گذشته نیز بانکها ملزم به ارائه رمز یکبار مصرف برای مشتریان بودند و در صورتی که مشتری به بانک مراجعه و بانک اجرای طرح رمز یکبار مصرف را انجام ندهد و خسارتی به مشتری وارد شود، بانک موظف است که خسارت را پرداخت کند.
به گفته وی، رمز دوم یکبار مصرف هوشمند است و پس از انجام هر عملیات بانکی از جمله خرید شارژ اینترنتی و انتقال اینترنتی از حساب، رمز تغییر می کند.
رئیس پلیس فتای استان چهارمحال وبختیاری با تاکید بر اینکه پلیس دیدگاه سلبی نسبت به فضای مجازی و فناوری اطلاعات ندارد؛ افزود: بنابر منویات مقام معظم رهبری باید از این فضا به خوبی استفاده شود که این امر با افزایش و ارتقای سواد رسانه ای کاربران میسر می شود.
عسگری با اشاره به اینکه فضای مجازی در استان و کشور در بین همه اقشار به خصوص جوانان جایگاه خاصی دارد افزود: دختران در سنین بحرانی 14 تا 18 سال بیشترین گروه های در معرض خطر در این فضا هستند.
به گفته وی، توجه به نیارهای عاطفی و روحی و روانی جوانان می تواند در کاهش آسیب های این فضا موثر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار