تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: حقیقت و محتوای مهدویت در قالب گفتمان مهدویت باید در بین جوانان ترویج و مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 18 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نخستین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: اعضای این شورا در راستای ترویج جدی تر و بیشتر حقیقت مهدویت تلاش بیشتری انجام دهند.
وی افزود: حقیقت نیمه شعبان همان حقیقت عبودیت و انسان سازی و محتوای این روز محتوای مهدویت و گفتمان مهدویت است.
نکونام تصریح کرد: چرایی غیبت، گفتمان انتظار و پایان این انتظار و نورانیت حاصل از آن جزو مهمترین عناصر نیمه شعبان است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ضعف های عمومی موجود در استان شناسایی و راهکارهای رفع آن مورد بررسی علمی و عملی قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع سیل در بیشتر نقاط کشور گفت: نیازهای سیل زدگان شناسایی و به صورت سازمان یافته در راستای رفع این نیازها تلاش جدی صورت گیرد و در این راستا از تک روی ها پرهیز و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی تسریع شود.
نکونام افزود: رسانه های گروهی در راستای تبیین عمق فاجعه مرتبط با سیل اخیر در بیشتر نقاط کشور و لزوم استمرار در کمک رسانی به سیل زدگان اطلاع رسانی کنند.
نکونام تصریح کرد: دستور رئیس جمهوری در رابطه با تحقیق و بررسی علمی سیل اخیر کشور اقدامی مطلوب و مناسب است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تروریست یک کار بیهوده و مضحک بود.
جعفر مردانی گرمدره تاکید کرد: راه اندازی پویش مردمی 'من یک سپاهی ام' اقدام دونالد ترامپ و هم پیمانانش به ویژه اسرائیل و عربستان را به شدت محکوم و توطئه های ناشی از آن را خنثی کرد.
وی یادآور شد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام 'رونق تولید' نامگذاری شده فرصت مطلوبی برای دستیابی به تمامی نامگذاری های سال های گذشته معظم له بوده که نیازمند عزم همگانی است.
مردان گرمدره تصریح کرد: خرید کالاهای ایرانی به رونق تولید و تقویت برنامه های فرهنگی کمک خواهد کرد.
وی اظهار داشت: در بارش های اخیر 25 استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری دچار سیل شدند که خوشبختانه با اقدام به موقع شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تلفات جانی و خسارت های احتمالی بیشتر به صفر رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز همزمان با 11 شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: در این هفته 151 برنامه در استان اجرایی می شود.
حمید کریمی تاکید کرد: ورزشکاران چهارمحال و بختیاری افزون بر دو میلیارد ریال برای کمک به سیل زدگان کشور تهیه کردند.
وی افزود: از این مبلغ یک میلیارد و 10 میلیون ریال کمک نقدی در جشن گلریزان ورزش های باستانی و پهلوانی، 570 میلیون ریال کمک نقدی و 470 میلیون ریال کمک غیر نقدی از سوی 50 هیات ورزشی چهارمحال و بختیاری تامین شد.
کریمی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری برای کمک به سیل زدگان کشور گروه هایی از تیم های کوهنوردی، قایقرانی و اتومبیل رانی استان به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان اعزام کرد.
در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان و امام جمعه شلمزار گزارشی از روند فعالیت های مرتبط با شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار