تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی طرح موضوع انتقال آب در این استان تنها باعث افزایش تنش می‌شود و لازم است دولت نسبت به پرداخت خسارات دیدگان و بعد از آن رسیدگی به قصورات اقدام کند.
کد خبر: ۷۳۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 14 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی در جلسه علنی و در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر، اظهار کرد: شهرستان‌های چهار محال بختیاری از روز سوم فروردین با بارش‌های سیل‌آسای باران مواجه شدند که کانون اصلی آن کوهرنگ بود. بارش ۶۰۰ میلی‌متری باران همراه با آب شدن برف‌ها سبب طغیان رودخانه‌ها در استان شد.
وی افزود: تدبیر مسئولان استان بخصوص استاندار باعث شد که در چهار محال و بختیاری شاهد خسارات جانی نباشیم که جای تقدیر و تشکر دارد. اما خسارات مالی شدیدی داشتیم چون علاوه بر سیل، رانش زمین باعث شد که ۳۰ روستا در معرض خطر قرار گرفته و ساکنان سه روستا تخلیه شده و در اماکن امن مستقر شوند.
عضو مجمع نمایندگان استان خسارات چهارمحال بختیاری را در سه بخش زیربنایی، مزارع و باغات و شیلات دانست و گفت: خسارات مربوط به بخش زیربنایی شامل جاده‌ها، آب، برق، گاز، ابنیه‌ها و ساختمان شهری وارد شده که حدود هزار و ۵۰۰ خانه از مردم از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند. همچنین مزارع، باغات و کشاورزی بخصوص موضوع شیلات دچار مشکل شده است. برآورد اولیه خسارات بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.
کاظمی تاکید کرد: در شرایط فعلی طرح موضوع انتقال آب در این استان تنها باعث افزایش تنش می‌شود و لازم است دولت نسبت به پرداخت خسارات دیدگان و بعد از آن رسیدگی به قصورات اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار