تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات گفت: بارش‌های سیل آسا سه هزار تن ماهی سردابی را در استخرهای پرورش ماهی کشور تلف کرد.
کد خبر: ۷۳۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 11 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد– و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حسین‌علی عبدالحی در سفر به چهارمحال و بختیاری، از تلف شدن سه هزار تن ماهی سردابی بر اثر بارش‌های سیل آسا در استخر‌های پرورش ماهی کشور خبر داد.
وی این میزان خسارت را بیش از چهار هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: بخش عمده خسارت‌ها در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری است.
عبدالحی اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در وزارت جهاد کشاورزی، خسارات وارده در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
وی میزان تولید ماهی سردابی در سال ۹۷ را بیش از ۵۰۰ هزار تن در کشور اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۱۷۰ هزار تن ماهی قزل آلا، ۴۵ هزار تن میگو و ماهی خاویاری بود.
عبدالحی با بیان اینکه ایران رتبه نخست دنیا را در تولید ماهی قزل آلا در آب شیرین دارد، تصریح کرد: در سال گذشته افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار محصول آبزی به خارج از کشور صادر شد.
وی از تولید محصول خوراک ماهی مورد نیاز مزارع در داخل کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این بخشی از تولید مازاد خوراک ماهی به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.
معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، به منظور بررسی مشکلات بهره‌برداران پرورش ماهی در قفس و خسارت سیلاب در مزارع پرورش ماهی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار