تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف پیش‌بینی و تحلیل آمریکایی‌ها که تصور داشتند فشار بر سپاه، تضعیف ساختار قدرت ایران است اما اکنون برعکس شده و از روز گذشته اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و تمام کسانی که دلشان برای سرزمین می‌تپد، با هشتک «من یک سپاهی‌ام» پاسخی درخور و مناسب به اقدام آمریکا دادند.
کد خبر: ۷۳۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 10 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد– اردشیر نوریان در جمع خبرنگاران استان، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام سجاد (ع)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری در مشهد مقدس در خصوص اقدامات سلطه طلبانه آمریکا، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، متولی اصلی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه است.
وی ادامه داد: اظهارات آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه، نسنجیده بوده و عزم جدی برای مقابله با آن شکل گرفته است و طرحی ارائه شده که در مورد محتوای آن جمع‌بندی اولیه صورت گرفت و این طرح دوفوریتی، اقدام متقابلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط آمریکا در لیست تروریست‌ها است.
نوریان در خصوص هدف آمریکا از این اقدام، گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که بخشی از نیروهای مسلح کشور را تروریست قلمداد کند که عملا نوعی اعلان جنگ است و دارای پیامدهای حقوقی متفاوتی است.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امریکا با این اقدام تصمیم دارد نیروی اصلی پیشران تحولات منطقه را محدود کند و قطعا موضع ایران مداخله در منطقه نیست.
نوریان گفت: آمریکایی‌ها غافل هستند که امروز سپاه در جهان به یک سبک زندگی، ایده مقاومت، عنصر هویت، چارچوب مبارزه با ظلم، ستم و استعمار، سلطه‌گری و درسی برای امت‌های اسلامی شده و کسی نمی‌تواند جلوی این آموزه را بگیرد.
وی تاکید کرد: سپاه تنها پوشیدن لباس  نیست بلکه پوشیدن ردای بلندقامت مقاوم استکبارستیز و بی‌اخلاقی‌ستیز است که با این اقدام نمی‌توان جلوی آن را گرفت.
نوریان تصریح کرد: برخلاف پیش‌بینی و تحلیل آمریکایی‌ها که تصور داشتند فشار بر سپاه، تضعیف ساختار قدرت ایران است اما اکنون برعکس شده و از روز گذشته اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و تمام کسانی که دلشان برای سرزمین می‌تپد، با هشتک «من یک سپاهی‌ام» پاسخی درخور و مناسب به اقدام آمریکا دادند.
وی افزود: جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست و به عنوان حامی مظلومان مسلمان وظیفه دارد کمک‌هایی را به آنان داشته باشد تا از ظلم و ستم خارج شوند و هرگز بدون دعوت به هیچ کشوری نرفته و نخواهد رفت اما در مقابل تهدید و زیاده‌خواهی آمریکا دست بسته نیست.
نوریان گفت: امروز در کشورهای اسلامی، سپاه به عنوان یک هویت جدید جای خود را باز کرده بنابراین نیروهای آمریکایی بسیار آسیب‌پذیر هستند و این ایده و سبک انقلاب اسلامی در کشور جای خود را دارد که اجازه نمی‌دهد آمریکا هر نوع جولانی در منطقه داشته باشد.
وی اظهار کرد: براساس اصل عدم مداخله در امور سایر کشورها و تعیین حق سرنوشت، ایران حق خود می‌داند نسبت به نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه اعلام کند که آن‌ها تروریست هستند و این نشانه ترس و استیصال آمریکا است.
نوریان تصریح کرد: در مقدمه پذیرش CFT اعلام کردیم شورای عالی امنیت ملی ایران مرجع ذی‌صلاح تشخیص تروریستی بودن یک گروه است و سپس آن گروه را تروریست می‌شناسیم و این مبنای رفتار ماست که حق مقابله به مثل را محفوظ می‌دانیم.
وی بیان کرد: تمام کسانی که FATF و CFT را دست مایه جناحی و گروهی کردند به مردم و مملکت خود جفا کرده‌اند که بنده به این نتیجه رسیدم در شرایط کنونی کشور، اجرای این دو به صلاح ایران است اما کسی حق ندارد بگوید اردوگاه دشمن است و تنها مسئله شاخص منافع عمومی کشور است.
نوریان گفت: برخلاف برآورد دشمن، این اقدام آمریکا نه تنها موجب تضعیف ایران نشد بلکه موجب انسجام و برکات فراوان شد که قابل مقایسه با تهدیدات دشمنان خارجی نیست.
وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «رونق تولید»، اظهار کرد: امید است شاهد رونق در بخش صنعت و اقتصاد شویم اما رخ داد سیل موجب شد تا کمی روی این مهم سایه انداخته شود و دولت مصمم به جبران خسارت سیل‌زدگان از طریق منابع بودجه امسال و یا از صندوق توسعه ملی است که جبران خسارات از طریق منابع بودجه امسال می‌تواند به اجرای برنامه‌های سال جاری لطمه بزرگی وارد کند اما نفس اقدام بسیار با اهمیت است.
نوریان اظهار کرد: باران‌های سال جاری برکات فراوان داشته و دارای خساراتی نیز بوده است.
وی افزود: حدود 600 میلیارد تومان خسارت مالی به زیرساخت‌ها، پل‌ها، مزارع پرورش ماهی و کشاورزی و ...  در استان وارد شده که از سوی دولت جبران خواهد شد.
نوریان خاطرنشان کرد: باید با پاسخگویی به نیازهای روز جامعه و بزرگتر کردن سفره مردم تلاش کرد تا حس بی‌اعتمادی و ناامیدی در مردم رشد نکند و این امر در عمل محقق خواهد شد نه با صحبت کردن لذا بایستی شکاف‌ها را مدیریت کرد و برای هر نوع تهدیدی آمادگی داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار