تابناک چهارمحال وبختیاری- محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری تدابیر طب اسلامی برای فصل بهار را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۳۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 10 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدامین افرا اظهار کرد: جابجایی فصل‌ها با حساسیت‌هایی همراه است که به دلیل باز شدن گل‌ها، بدن به خودی خود نسبت به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل بهار آلرژی هم شایع می‌شود، افزود: یکی از راه‌های پاکسازی بدن عطسه کردن است که می‌توان برای درمان آلرژی از گرده گل استفاده کرد، بنابراین قوی‌ترین مولتی‌ویتامین طبیعی برای آلرژی، گرده گل است.
افرا گفت: استفاده از گرده گل موجب مقاوم شدن بدن نسبت به گل‌ها می‌شود که گرده گل تازه را می‌توان از عطاری‌ها و مغازه‌های عسل فروشی خریداری کرد.
وی بیان کرد: حجامت فصل بهار از دیگر راهکارها و تدابیر این فصل است که حجامت عام برای افرادی که در این فصل دچار خستگی، عصبانیت و خواب آلودگی می‌شوند مناسب است.
محقق طب اسلامی در استان تاکید کرد: در این فصل به دلیل اینکه خون‌سازی بدن افزایش می‌یابد غلظت خون را در پی دارد که حجامت عام مناسب است، در طب سنتی تاکید حجامت در فصل بهار بوده ولی در طب اسلامی تمامی فصول برای حجامت مناسب است.
وی با اشاره به اینکه فصل بهار زمان رشد و نمو انسان‌ها و گیاهان است، بیان کرد: طبق روایات متعدد باد بهاری برای سلامتی افراد مفید است و توصیه می‌شود از طبیعت این فصل زیاد استفاده کرد.
افرا گفت: استفاده از دمنوش بابونه، بنفشه و کاسنی برای مقابله با آلرژی این فصل توصیه شده  زیرا پاکسازی خون، منجر به کاهش آلرژی می‌شود.
وی با بیان اینکه استفاده از گیاه کندوش می‌تواند آلرژی را کاهش دهد، تصریح کرد: استفاده از سیاهدانه در تمامی غذاها و خوردن آن به صورت جداگانه برای آلرژی مفید است.
افرا استفاده از آش‌ آلو و آش‌هایی که با سبزیجات محلی و تازه طبخ می‌شوند را توصیه کرد و گفت: استفاده از این آش‌ها به پاکسازی و سلامتی بدن کمک می‌کند.
محقق طب اسلامی در استان با اشاره به اینکه عطسه اول صبح افراد را شاداب کرده و مغز را به گونه‌ای فعال می‌کند، گفت: به دلیل قرار گرفتن در باد بهاری آبریزش بینی طبیعی است گرچه در برخی مواقع منجر به زکام می‌شود و این زکام با آبریزش بینی همراه است که برخی افراد از ابریزش بینی به گونه‌ای جلوگیری می‌کنند ولی آبریزش می‌تواند رطوبت اضافی که در مغز وجود دارد را خارج کند.
وی خاطرنشان کرد: آبریزش بینی برای افرادی که زیاد دچار سرماخوردگی می‌شوند بسیار مفید است زیرا موجب پاکسازی بدن و سرماخوردگی کمتر فرد در زمان‌های بعدی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار