تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیلاب و بارش‌های اخیر، گفت: مسئله آب در چارچوب تکالیف وزارت نیرو است و موضوع آب مسئله‌ای است که یک مدیریت هوشمندانه در آن نیست که در این ایام سال رها سازی 60 مترمکعب آب بر ثانیه از سد زاینده‌رود ضرورت ندارد و منطقی نیست.
کد خبر: ۷۳۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 09 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد– اردشیر نوریان در دیدار وزیر راه و شهرسازی با نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دچار عقب افتادگی مزمن در بخش زیرساخت است و اکنون سیل یک بهانه است، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا حد امکان و منابع دولت، اختیاراتی در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گیرد تا در مواقع بحران عقب افتادگی مزمن استان، خود را نشان ندهد.
وی ادامه داد: بسیاری از خرابی‌ها به ویژه در استان‌های دیگر به مواردی مانند طراحی شهری، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه مربوط می‌شود که باید از ترمیم آنان در این مکان‌ها جلوگیری شود.
نوریان با اشاره به سیلاب و بارش‌های اخیر، گفت: مسئله آب در چارچوب تکالیف وزارت نیرو است و موضوع آب مسئله‌ای است که یک مدیریت هوشمندانه در آن نیست که در این ایام سال رها سازی 60 مترمکعب آب بر ثانیه از سد زاینده‌رود ضرورت ندارد و منطقی نیست و تقاضا می‌شود این امر مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: در حاشیه زاینده‌رود با وجود اندکی تنش اجتماعی، آزادسازی حریم و بستر رودخانه در تمام این قسمت‌ها انجام شد، در غیر این صورت در سیلاب‌های اخیر، این منطقه نیز می‌توانست بحرانی شود.
نوریان در ادامه با بیان اینکه اکنون تمامی روستاهای حاشیه زاینده رود با موضوع حریم کمی و کیفی مواجه هستند که به مصیبتی بدتر از سیل تبدیل شده است از وزیر راه و شهرسازی خواست این مسئله در دستور کار قرار گیرد و به دلیل اینکه مردم در آزادسازی حریم و بستر رودخانه همکاری داشتند تدابیری اندیشه شود تا در حریم کمی و کیفی دچار مضایقه نشوند.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان بیشتر درگیر سیل شدند و خسارات بسیاری به مزارع، پل‌ها، جاده‌ها در لردگان وارد شد.
محمد خالدی افزود: منطقه دودراء یک منطقه صعب‌العبور در شهرستان لردگان است و علاوه بر ساخت مسکن باید به راه‌حل جابجایی اندیشید تا در آینده با مشکلات مواجه نشوند.
وی تصریح کرد: مجموعه سد و نیروگاه کارون 4 نیز با اعلام قبلی هواشناسی، تخلیه و حتی برق نیز تولید شد که اگر این امر صورت نمی‌گرفت در بارش اخیر 700 میلیون مترمکعب آب پشت شد جمع می‌شد و اکنون استان خوزستان مشکل جدی‌تری داشت لذا این مهم دیده نشده است.
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان‌های سیل زده استان با وجود بارش بیش از 550 میلی‌متر در استان، خسارت جانی را شاهد نبودیم.
علی کاظمی بیان کرد: اکنون بسیاری از مساکن در استان در شرایط مساعدی نیست و امید است با توجه بیشتر وزرات راه و شهرسازی قدمی برای رفع مشکلات برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار