تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایط وجود سیلاب، باید راه در اولویت جدی قرار گیرد تا بتوان برق، ارتباطات، بهداشت و درمان و ... را برای این مناطق فراهم کرد.
کد خبر: ۷۳۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 09 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد– حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان، اظهار کرد: باید از برکات این ماه بهره‌مند شد زیرا که پشتوانه کارها است.
وی افزود: در سیلاب‌های اخیر همه مردم و مسئولان پای کار آمدند البته گله‌مندی‌هایی نیز کم و بیش مطرح شد که متاسفانه گاهی این صحبت‌های بی‌حساب و کتاب  وجود دارد.
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: باید در کشور، یک مدیریت بحران نهادینه ایجاد کرد و انسان‌های پرتوان، محکم و تجهیزات لازم در عرصه بحران را فراهم کرد که در این زمینه ضعیف هستیم و باید خود را تقویت کنیم.
وی با اشاره به اینکه امید است تجربه‌ها کمک کند و باقی خسارات جبران شود، ادامه داد: بسیاری از ضایعات در استان با حضور به موقع و برنامه‌ریزی مسئولان کاسته شد.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه آرامش برای مردم بسیار مهم است، گفت: کشور درگیرحادثه است لذا باید کمی حوصله به خرج داد تا مسائل حل شود و صابر و شاکر بود.
وی با تاکید بر اینکه باید نگاه عدالت محور باشد، اظهار کرد: بایستی برخی نقاط استان مانند اردل، کوهرنگ و لردگان مود توجه جدی قرار گیرد و مناطق محروم در اولویت باشد و این امر در تصمیمات کلان لحاظ شود.
حجت‌الاسلام نکونام گفت: در شرایط وجود سیلاب، باید راه در اولویت جدی قرار گیرد تا بتوان برق، ارتباطات، بهداشت و درمان و ... را فراهم کرد.
وی ادامه داد: برخی کارشناسی‌ها دست و پا گیر است و با وجود دقت تمام عیار و اهتمام ویزه برای رفع مشکل، اما گاهی کار کارشناسی دل‌ها‌ را خالی می‌کند.
حجت‌الاسلام نکونام در خصوص گردنه عسل کشان در شهرستان کوهرنگ، تاکید کرد: بایستی ظرف یک تا دوسال مشکل این گردنه برطرف شود و در اولویت قرار گیرد.
امام جمعه شهرکرد گفت: جابجایی  برخی روستاهایی که درگیر رانش زمین هستند و خاک آن‌ها سست شده، با مشکل همراه است زیرا برخی روستاها مانند سرآقاسید در منطقه موگویی شهرستان کوهرنگ به دلیل بافت خاص این منطقه، ممانعت میراث فرهنگی و حاضرنشدن مردم روستا برای جابجایی به منطقه‌ای امن، هنوز دارای امکاناتی مانند بهداشت و درمان نیستند.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: بازسازی مناطق فرسوده مورد توجه قرار گیرد و برای این مهم اعتباری ویژه از سوی وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار