تابناک چهارمحال وبختیاری- وزیر راه و شهرسازی گفت: نکته مهم این است که عواملی مانند ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه که موجب خسارت در سیل می‌شود، یک‌بار برای همیشه خاتمه داده شود و این به ستاد مدیریت بحران مربوط است که دولت نیز به این امر اهتمام دارد.
کد خبر: ۷۳۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ 09 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد– محمد اسلامی در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: بارندگی اخیر در کشور بعد از یک دهه خشکسالی برای مردم، فراوانی داشت و این نزولات آسمانی موجب شد تا تالاب‌ها پُر و سدها سرریز شود اگرچه خسارات بسیاری نیز به همراه داشت و افرادی نیز جان خود را از دست دادند که با آنان همدردی می‌کنیم.
وی افزود: با حضور در این استان و با تعامل و مشارکت هماهنگ و یکپارچه این فرصت‌ها را به سازندگی و پیشرفت تبدبل خواهیم کرد.
اسلامی با بیان اینکه در ایام بارندگی تمام استان‌ها لحظه به لحظه رصد شدند، تصریح کرد: در 24 استان، 231 شهرستان، 269 شهر و بیش از پنج هزار روستا درگیر سیل شدند که تاکنون به این شدت و گستردگی حوادث غیرمترقبه نداشتیم.
وی ادامه داد: البته هواشناسی پیش‌بینی و اطلاعیه و اخطاریه لازم را صادر کرد که با درایت استانداران تصمیمات مدیریتی و پیشگیرانه مطلوبی اعمال شد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زیبایی انقلاب اسلامی با هم بودن زیر یک پرچم و دغدغه مشترک داشتن برای مردم و پیشرفت است.
وی اضافه کرد: اولویت دولت در بحث سیلاب‌ها، جبران خسارات وارد شده به مردم است که بخشی توسط کمک‌‎های بلاعوض و بخشی از طریق تسهیلات ارزان قیمت دارای یارانه از سوی دولت پرداخت خواهد شد.
اسلامی تصریح کرد: در استان‌هایی که بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی خسارات را جمع‌بندی کرده باشند تکلیف روشن است و منابع آن پیش‌بینی شده است.
وی اضافه کرد: جبران خسارت در زیرساخت‌ها در جلسه‌ بعدی دولت جمع‌بندی خواهد شد و اقداماتی نیز صورت گرفته است.
اسلامی بیان کرد: تکلیف تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و به ویژه راه و شهرسازی این است که راه‌ها و پل‌ها را باز نگه دارد تا عبور و مرورر مردم ایمن بوده و مسدود نباشد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی حدود 14 هزار نفر از راهداران که شامل پیمانکاران بخش خصوصی نیز می‌شود با بیش از 10 هزار دستگاه ماشین‌آلات در ایام نوروز بکار گرفت.
اسلامی اظهار کرد: نکته مهم این است که عواملی مانند ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه که موجب خسارت در سیل می‌شود، یکبار برای همیشه خاتمه داده شود و این به ستاد مدیریت بحران مربوط است که دولت نیز به این امر اهتمام دارد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: روستاهایی که به صورت مکرر رانش زمین دارند، باید کوچ داده شوند و در مکانی با ذائقه و فرهنگ خودشان، مساکنی برای آنان احداث شود و اگر این امر در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شود، توان مصوب شدن آن در وزارتخانه موجود است.
وزیر راه  و شهرسازی از شب گذشته با حضور در چهارمحال و بختیاری از مناطق سیل‌زده استان بازدید کرد تا گزارش  آخرین وضعیت استان را به رئیس جمهور ارائه دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار