تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی تا غروب در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق غربی اعم از مناطق بافت، چمن گلی و میانکوه اردل و بخش‌های جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و امید است تا اواخر وقت امروز از سطح استان خارج شود.
کد خبر: ۷۲۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 26 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره اظهار کرد: میزان بارندگی در 72 ساعت گذشته در شهرکرد 51 میلیمتر، بروجن 76 میلیمتر، کوهرنگ 239 میلیمتر، لردگان 144میلیمتر، سامان 62میلیمتر، فرخشهر 47 میلیمتر ، بلداجی 78 میلیمتر ، دزک 100 میلیمتر ، اورگان 70 میلیمتر، مالخلیفه 95 میلیمتر ، فارسان 75 میلیمتر ، اردل 61ملیمتر، بن 58 میلیمتر و سورشجان 73 میلیمتر بوده است. 
وی با بیان اینکه میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه حدود 37 درصد افزایش داشته است، افزود: میانگین بارش استان به 668 میلیمتر رسیده که میانگین بلند مدت آن تاکنون 486  میلیمتر بوده است. 
قطره تصریح کرد: سامانه بارشی تا غروب در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق غربی اعم از مناطق بافت، چمن گلی و میانکوه اردل و بخش‌های جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و امید است تا اواخر وقت امروز از سطح استان خارج شود. 
وی ادامه داد: امروز همچنان خطر سیل در برخی مناطق استان به ویژه در منطقه بازفت، چمن گلی و میانکوه اردل وجود دارد. 
قطره از ورود سامانه بارشی از شنبه هفته آینده به استان خبر داد و گفت: بارش‌ها از مناطق غربی آغاز خواهد شد و اوج بارش‌ها در روزرهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در تمام نقاط  استان خواهد بود. 
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بیان کرد: با توجه به انباشت بارش سامانه فعلی و حجم رطوبت موجود در جو، امکان خطر سیل در سامانه پیش رو وجود دارد. 
وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر مطلوب یوده است، گفت: اصلا انتظار نیست که خشکسالی 10 سال گذشته با یک سال ترسالی جبران شود و تامین آب سفره‌ها‌ی آب زیرزمینی به حداقل یک دوره 10 ساله ترسالی نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار