تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: به علت بالا آمدن حجم آب ناشی از سیلاب، دریچه های سد چشمه زنه هفشجان از توابع این شهرستان باز شد.
کد خبر: ۷۲۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 26 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالعلی ارژنگ تاکید کرد: بدنبال بارش های اخیر حجم آب پشت سد چشمه زنه هفشجان افزایش چشمگیری یافت.
وی افزود: با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان شهرکرد دریچه های سد چشمه زنه هفشجان باز شد تا خسارتی به سد وارد نشود.
ارژنگ تصریح کرد: با وجود باز کردن دریچه های سد چشمه زنه هفشجان اما خروج آب از این سد با سرریز همراه شد.
سرپرست اداره منابع آب شهرستان شهرکرد در شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بدنبال بارندگی های اخیر میزان ورودی آب به سد چشمه زنه هفشجان به 2 مترمکعب در ثانیه رسید.
هاشم فاطمی تاکید کرد: خروجی سد چشمه زنه به همین میزان بود که 1.5 متر مکعب آن از دریچه ها و نیم متر مکعب از طریق سرریز خارج می شود.
سد چشمه زنه هفشجان با حجم مخزن 1.3 میلیون مترمکعب با هدف تامین بخشی از آب کشاورزی مورد نیاز دشت هفشجان ساخته شد.
این سد یکی از جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری است که در شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد و در 10 کیلومتری مرکز استان واقع است.

** قطع جاده هفشجان - طاقانک مانع ورود سیلاب به روستاهای شهرکرد شد
فرماندار شهرستان شهرکرد همچنین گفت: حفاری و ایجاد شکاف در محور ارتباطی هفشجان - طاقانک از ورود سیلاب به روستاهای سیرک و نوآباد از توابع این شهرستان شد.
عبدالعلی ارژنگ تاکید کرد: بدنبال شدت بارش ها و حرکت سیلاب به سمت روستاهای سیرک و نوآباد از توابع شهرستان شهرکرد، دستور ایجاد حفاری و شکاف در جاده ارتباطی هفشجان - طاقانک صادر شد که با این اقدام سیلاب مورد به رودخانه شمس آباد هدایت شد و از بروز خسارت به این روستاها شد.
ارژنگ تصریح کرد: این بارندگی در برخی روستاهای شهرستان شهرکرد خسارت های جزئی در حد تخریب دیوارهای قدیمی به بار آورد و خوشبختانه خسارت های جانی و مالی جدی به دنبال نداشت.
بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار