مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به اولویت بازگشایی مسیرهای روستایی، گفت: تا کنون بیش از 70 درصد مسیر های روستایی آسیب دیده استان بازگشایی شد.
کد خبر: ۷۲۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 21 March 2019

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به اولویت بازگشایی مسیرهای روستایی، گفت: تا کنون بیش از 70 درصد مسیر های روستایی آسیب دیده استان بازگشایی شد.

احمد آفرین محمدزاده روز پنجشنبه در ستاد تسهیلات خدمات نوروزی استان مازندران اعلام کرد: برغم تخریب وسیع سیلاب و برف سنگین به مسیر راههای شریانی استان در بارندگی های اخیر، در حال حاضر تمامی راههای شریانی استان بازگشایی شده است.
وی حجم تخریب ها را بسیار زیاد عنوان کرد و افزود: از بزرگ ترین مشکل در روزهای اخیر سست شدن خاک و استحکام دیواره های کوهستان به علت نفوذ حجم زیاد به درون زمین بود که کار امداد رسانی را مختل می کرد.
وی اظهار کرد: مازندران از استان های مقصد گردشگری کشور محسوب می شود و جزو سه استان پر تردد کشور بوده و از نظر اسکان پذیری جزو استان های برتر است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران با بیان اینکه سیل اخیر با شب های پایان سال همراه شد، گفت: ابتدا شاهد بارش شدید برف در گردنه ها بودیم و سپس باران های سیل آسا در شرق و مرکز مازندران باریدن گرفت.
وی با اشاره به اینکه تجربه برف روبی، سیل، رانش و ریزش و لعزش در جاده ها با حجم بالای مسافران را تجربه کردیم، ادامه داد:اولویت ما رسیدگی به راه های شریانی بود.
محمدزاده با بیان اینکه در محور هراز ریزش های سنگریزه زیاد بود و عوامل راهداری با استقرار در نقاط تعیین شده به پاکسازی جاده اقدام کردند، افزود: در سوادکوه بارها ریزش کوه تکرار شد و مناطق رانشی را به شکل متناوب به لحاظ بارش در بالا دست شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه در آخرین مورد هم حجم بالایی از رانش در جاده زیراب داشتیم که یک لاین باز شد، ادامه داد: به جهت همکاری که با پلیس برقرار شد ترافیک را به لاین مقابل هدایت کردیم و در فاصله نیم ساعت آینده کامل بازسازی می شود.
مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تصریح کرد: در محور کیاسر مشکلات زیادی داشتیم و با توجه به بارش های برف به ویژه در محور کیاسر تا سه راه فولاد محله این مشکلات افزایش یافت.
وی با بیان اینکه برخی هموطنان بدون کوچکترین امکانات زمستانی وارد جاده شده بودند، اظهار کرد: با دستگاه های راهداری به نقاط مورد نظر رسیدگی شد و 70 خودرو در شرایط سخت در برف گرفتار شده بودند که توسط همکاران ما امداد رسانی شد.
این مسئول با اشاره به اینکه در محورهای شریانی، همزمان با بازگشایی محور با ریزش و رانش مواجه بودیم، افزود: همه محورهای مازندران در حال حاضر باز است و تردد جریان دارد.
محمدزاده با بیان اینکه حرکت بعدی ما در محورهای روستایی است، گفت: ۷۰ درصد محورهای روستایی بازگشایی شده و ظرف روزهای آینده به تناوب دسترسی ها، بقیه محورها بازگشایی می شود.
وی درباره تردد در خطوط ریلی مازندران، افزود: ورودی راه آهن به مازندران قطع است و فقط خط شیرگاه به گرگان فعالیت می کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره وضعیت آخرین تردد در مازندران گفت: از 25 اسفند تا ۸ صبح امروز ۷میلیون و ۵۹۹ هزار و ۷۶ تردد در مازندران داشتیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: همواره یک درصد از تصادفات مربوط به حمل و نقل عمومی است که در این مدت تصادف حمل و نقل عمومی در مازندران صفر بود.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار