تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تولید 6 هزارتن محصول شیمیایی نیترات پتاسیم در استان خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۲۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 14 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- امین صلابت اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارگران این واحد صنعتی، امسال بیش از 6 هزار تن نیترات پتاسیم تولید و در بازار داخل و خارج از ثبت سفارش شده است.
به گفته وی، این واحد صنعتی هم اکنون20 درصد نیاز داخلی به این محصول تامین را تولید می کند و بیش از 2 میلیون و 400 هزار دلار برای کشور صرفه جویی ارزی به همراه داشته است.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: این واحد صنعتی به خطوط جدید تجهیز شده و از سال آینده روزانه 120 هزار تن و بطور متوسط سالانه 30 هزار تن نیترات پتاسیم تولید خواهد کرد.
صلابت با اشاره به کاربردهای متعدد نیترات پتاسیم در صنایع دفاعی، نفت، کشاورزی، تولید کاشی و سرامیک، لعاب و شیشه، گفت: با راه اندازی خط تولید جدید این واحد صنعتی، تولید نیترات کلسیم و نیترات منیزیم نیز برای نخستین بار به صورت صنعتی و پاستیل محقق شده است.
وی گفت: تا قبل از راه اندازی این واحد صنعتی، نیترات پتاسیم کشور از کشورهای هلند و بلژیک وارد می شد که محصول با کیفیت این واحد هم اکنون با یک سوم قیمت وارداتی تولید می شود و واردات این محصول از خرداد امسال متوقف شد.
وی ادامه داد: نمونه های این محصول برای صادرات به این کشورها ارسال و تاییدیه دریافت شده است.
صلابت بیان کرد: کارخانه تولید نیترات پتاسیم در شهرک صنعتی شهرکرد، در ردیف بزرگترین کارخانه های خاورمیانه قرار دارد که سالانه حدود هشت هزار و 400 تن نیترات پتاسیم تولید می کند.
تنها کارخانه نیترات پتاسیم کشور، پارسال در شهرک صنعتی شهرکرد راه اندازی شد و زمینه اشتغال دائم 55 نفر را فراهم کرد.
بر اساس این گزارش هم اینک 35 واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی در استان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار