جریان دانشجویی انقلابی استان، نارضایتی خود را نسبت به این بی‌توجهی مسؤولان اعلام کرده و به مسؤولان توصیه می‌کند که در اجرای مراسم‌های فرهنگی، خود را به رعایت تمام شئون اسلامی ملزم کنند.
کد خبر: ۷۲۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 14 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- شامگاه چهارشنبه برای اولین بار فیلمی در کانال تلگرامی این خبرگزاری از جشن نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
در این کلیپ که در فرهنگسرای شهرکرد تهیه شده است، دختربچه‌ای روی صحنه رفته و با موسیقی نامناسبی اقدام به اجرای حرکات موزون می‌کند و مورد تشویق مجری برنامه قرار می‌گیرد؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرده است؛ متن این بیانیه در زیر آمده است:
به تازگی ویدیویی از جشنی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد منتشر شده که مجددا باعث آزردگی خاطر مردم شریف و غیور استان چهارمحال و بختیاری و خانواده محترم شهدا شده است.
متأسفانه پس از چهل سال از انقلاب اسلامی، هنوز شاهد آن هستیم که برخی از مسؤولان، همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمنان اسلام و انقلاب، تاکنون به هر نحوی آن را دنبال نموده و از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نکرده‌اند.
نظامی که سعی در بازتاب ارزش‌های وجودی زن و هویت اسلامی اصیل احیاشده توسط انقلاب اسلامی داشته، اکنون با بی‌تعهدی مسؤولانی مواجه است که غیرت و اهتمام آن‌ها نسبت به شئونات اسلامی کمرنگ شده و با اقدامات دانسته و نادانسته سبب ضربه به هویت دینی جامعه می‌شوند.
رقص یک کودک در مراسمی در فرهنگسرای شهرکرد، نشان‌دهنده بی‌مبالاتی مسؤولان و مجریان مراسم بوده و با این توجیه که این عمل صرفا توسط یک کودک انجام شده، قابل چشم پوشی نمی‌باشد.
چطور می‌شود به بهانه شادی و با ساده و بی‌اهمیت جلوه دادن موضوع، شئونات اسلامی را زیر پا گذاشت؟‌ آن هم در محلی که واژه "فرهنگ" را یدک می‌کشد!
حتی اگر این برنامه جزو سین مراسم جشن بوده، بهتر بود که این چنین ولنگاری‌های فرهنگی در تالار یا مکانی جز "فرهنگسرا" برگزار می‌شد و با نام مراسم‌های فرهنگی تیشه به ریشه فرهنگ نزیم!
در حالیکه زن به عنوان مهمترین رکن خانواده، نقش بسیار مؤثری در فرهنگ‌سازی جامعه ایفا کرده و زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در جامعه رقم می‌زند،جریان هویت‌ستیز غربگرا، سعی در نهادینه کردن مؤلفه‌های فرهنگی غرب بوده و به دنبال جایگزینی آن به جای معیارهای ارزشی شخصیت بانوان اسلامی است.
باعث تأسف است که مسؤولان فرهنگی استان نیز به جای الگوسازی صحیح، ترویج نگاه فرهنگ اسلامی به شخصیت زن، و تشویق و تقدیر زنان فعال در عرصه‌های علمی و فرهنگی_که ظرفیت بالای بانوی اسلامی ایرانی را برای موفقیت در عرصه‌های مختلف اجتماع به اثبات رسانده‌اند_در پی الگو سازی نادرست و ترویج نگاه ابزار انگارانه به زن و برجسته کردن جاذبه‌های جنسیتی او هستند.
جریان دانشجویی انقلابی استان، نارضایتی خود را نسبت به این بی‌توجهیِ مسؤولان که انشاءالله نادانسته بوده،اعلام کرده و به مسؤولان استانی توصیه می‌کند که در اجرای مراسم‌های فرهنگی، خود را ملزم به رعایت تمام شئون اسلامی دانسته و از تکرار بی توجهی‌های مشابه خودداری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار