تابناک چهارمحال وبخیتاری- در حالی که مسئولان در جلسات تنظیم بازار از توزیع گوشت مورد نیاز مردم با قیمت مصوب دولتی خبر می‌دهند، ولی مردم این استان نسبت به اطلاع‌رسانی نامناسب مکان و زمان توزیع و همچنین کافی نبودن میزان گوشت، گلایه‌مند هستند.
کد خبر: ۷۲۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 05 March 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- متاسفانه برای توزیع گوشت قرمز و سفید با نرخ مصوب دولتی اطلاع‌رسانی مطلوبی از سوی مسئولان امر صورت نگرفته و فروشگاه‌های توزیع‌کننده از اتمام گوشت در ساعات ابتدایی توزیع، خبر می‌دهند، که این امر نارضایتی مردم را در بر دارد.
چگونگی توزیع گوشت و نظارت بر آن را از سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری جویا شدیم.
محمدکاظم منزوی اظهار کرد: اختلاف قیمت گوشت منجمد و گرم با قیمت گوشت در بازار آزاد بسیار زیاد است.
وی افزود: به طور میانگین در هفته چهار تا پنج تن گوشت در استان توزیع می‌شود که این میزان جوابگوی نیاز مردم استان نیست، زیرا میزان گوشت توزیعی با جمعیت استان تناسب نداشته و این امر نارضایتی مردم را در پی دارد، در صورتی که سهمیه استان افزایش یابد قطعا مراکز توزیع نیز بیشتر خواهد شد.
منزوی گفت: با وجود صف‌های طولانی و کم بودن سهمیه گوشت، برخی از افراد دو مرتبه گوشت دریافت می‌کنند که این امر موجب نارضایتی دیگر افراد می‌شود.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که از طریق سیستمی کردن شبکه گوشت، مردم تنها بتوانند با ارائه کدملی یا کارت الکترونیکی گوشت مورد نیاز خود را دریافت کنند، گرچه تا حدودی این کار صورت گرفت ولی نتیجه لازم حاصل نشد که امید است با تلاش‌های صورت گرفته به منظور کاهش مشکلات در خصوص شبکه توزیع گوشت وارداتی، این امر به نتیجه برسد.
منزوی در خصوص نحوه اطلاع رسانی مراکز توزیع گوشت قرمز و سفید در استان، تصریح کرد: مراکز توزیع گوشت، با نصب بنر مشخص شده‌اند، به طوری که در شهرکرد مراکز توزیع، فروشگاه‌های رفاه، تعاونی روستایی و بازار روز است و تا پایان امسال مراحل توزیع گوشت به شهرستان‌ها اعلام خواهد شد که اطلاع‌رسانی آن با نصب بنر مشخص می‌شود.
وی تاکید کرد: معمولا در هفته 10 تن گوشت مرغ گرم یارانه‌ای و منجمد و چهار تا پنج تن گوشت گوسفند و گوساله گرم و منجمد وارداتی  به بازار عرضه می‌شود که بازرسان سازمان صمت به محض ورود گوشت به مراکز توزیع، بر قیمت و نحوه توزیع آن نظارت می‌کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تاکنون گوشت‌های وارداتی در اختیار رستوران‌دارها قرار نگرفته زیرا این توزیع، برای نیاز مردم است و در صورتی که بازرسان صنعت، معدن و تجارت در حین بازدید از رستوران‌ها، گوشتی که در رستوران موجود بوده با گوشت‌های وارداتی تطابق داشته باشد، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
منزوی در ادامه افزود: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، کالاهای اساسی همچون  گوشت قرمز، مرغ، برنج و شکر بیشتر مدنظر قرار گرفته است که وظیفه تامین گوشت قرمز و سفید با شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی است.
وی در خصوص توزیع شکر و افزایش قیمت آن، گفت: شرکت غله و خدمات بازرگانی تامین شکر را بر عهده گرفته است، به طوری که طی دو هفته اخیر 600 تن شکر در اختیار شیرینی‌پزی‌‎ها، گزسازی‌ها و مراکزی که شکر مصرف می‌کنند، به صورت هدف‌دار تزریق شده تا هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این زمینه صورت نگیرد.
منزوی در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره در شهرکرد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر توزیع کالاهای مورد نیاز شب عید، برنج وارداتی و شکر توزیع خواهد شد و در صورتی که اداره بهداشت مجوز لازم برای توزیع گوشت مرغ در نمایشگاه را صادر کند، این کالای اساسی نیز در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار