تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: 6 هزار نفر در طرح پیوند نوجوان و جوان و در 109 مسجد استان شرکت کرده اند.
کد خبر: ۷۲۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 28 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در شورای هماهنگی امور مساجد چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:یک گروه کارشناسی 5 نفره تشکیل و میزان اثرگذاری اجرای طرح پیوند جوانان با مساجد را ارزیابی و نتیجه را در نشست بعدی شورای هماهنگی امور مساجد استان اعلام کنند.
وی تصریح کرد: عملکرد فرهنگی مساجد چهارمحال و بختیاری که در آن ها طرح پیوند جوانان با مساجد اجرایی شده است با سایر مساجد استان مقایسه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ حریم، حرمت و شان مسجد را ضروری دانست و یادآور شد: مومنان موظفند در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: نباید به سمتی برویم که مسجد با سالن های اجتماعات در یک تراز باشند.
وی تاکید کرد: ساخت مساجد باید بدون تجملات و در کمال سادگی و به دور از هرگونه تجملات صورت گیرد.
نکونام افزود: استفاده از آلات موسیقی مانند نی، ساز و دُهُل در مساجد به همراه سایر فعالیت های کاذب ممنوع و حرام است.
وی تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و شورای هماهنگی امور مساجد شهرستان ها موظفند تذکرات لازم را در این خصوص ارائه و اطلاع رسانی کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: جمعی از مسئولان ارشد استان مدتی قبل با حضور در محله 32 شهرکرد نسبت به برنامه ریزی برای ارتقای شاخص های فرهنگی این مکان اقدام و تصمیم گیری کردند.
اقبال عباسی تاکید کرد: ساخت زمین چمن مصنوعی، احداث کلینیک، راه اندازی مجتمع فرهنگی و جمع آوری شبکه فاضلاب از مهمترین مصوبات مسئولان استان پس از حضور در این محله است.
وی یادآور شد: تقویت امور فرهنگی و توجه به مساجد به عنوان مهمترین کانون و خاستگاه فرهنگ عمومی باید مورد توجه تمامی مسئولان چهارمحال و بختیاری باشد.
عباسی اظهار داشت: برگزاری نشست های تصمیم گیری در سایر محلات محروم و ضعیف شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان ارشد استان می تواند در کاهش مشکلات حوزه های مختلف تاثیرگذار باشد.
در این نشست مقرر شد تا عملیات اجرایی احداث مسجد طرح های مسکن مهر فرادنبه در شهرستان بروجن، لردگان و شلمزار مرکز شهرستان کیار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری آغاز شود.
برای ساخت و بهره برداری از این مساجد 42 میلیارد و 120 میلیون ریال اعتبار نیاز است که از این مبلغ تاکنون 6 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
از مجموع 6 میلیارد ریال تخصیصی برای احداث مسجد طرح های مسکن مهر فرادنبه در شهرستان بروجن، لردگان و شلمزار مرکز شهرستان کیار تاکنون 3 میلیارد و 800 میلیون ریال تخصیص یافته و 2 میلیارد و 200 میلیون ریال آن هنوز ابلاغ نشده است.
همچنین 2 میلیارد ریال برای ساخت گنبد مسجد محله 36 مسکن مهر منظریه شهرکرد اختصاص یافته که از این مبلغ تاکنون یک میلیارد ریال هزینه شده و بقیه آن تا پایان سال جاری هزینه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار