تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از غرس یک میلیون نهال مثمر و غیرمثمر با همکاری جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان در هفته منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 26 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علی محمدی مقدم در جلسه نهضت سبز استان افزود: این گونه درختان از جمله گونه های کم آب بر و متناسب با موقعیت استان از جمله زبان گنجشک، کبوده ، افرا، سرو نقره ای و خمره ای، انجیر، انار وحشی و بادام توزیع و در سطح استان غرس می شود.
وی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان 'منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی' اظهار داشت: عوامل طبیعی و انسانی از جمله سیل، رانش زمین که برگرفته از بهره برداری بی رویه و غیرکارشناسی از منابع طبیعی است، بزرگترین تهدید برای منابع طبیعی است.
محمدی مقدم افزود: در جامعه کنونی بهره برداری غیرکارشناسی و غیراصولی در راستای توسعه در حوزه های مختلف یک تهدید برای منابع طبیعی و محیط زیست است.
وی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در کنار توسعه تاکید کرد و گفت: پیشرفت و توسعه استان نباید بلای جان منابع طبیعی و محیط زیست شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال وبختیاری گفت: توسعه ای که در استان شکل می گیرد باید بر مبنای توسعه همه جانبه و بدون ورود خسارت به عرصه های طبیعی باشد.
وی با تاکید بر توسعه و ترغیب فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه افزود: استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله آموزش و پرورش، تریبون نمازجمعه و رسانه ها و همچنین بخش خصوصی و دهیاری و شهرداری ها در حفظ منابع طبیعی مهم است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند همکاری بخش خصوصی، دولتی و مشارکت مردم و مسئولان است.
ذبیح الله غریب افزود: نگهداری و حراست از منابع خدادادی نیازمند یک برنامه اجرایی و افزایش مشارکت دستگاه های مرتبط و مردم می باشد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال وبختیاری نیز اشاره به اینکه درصد زیادی از بهره برداران از عرصه های طبیعی روستاییان هستند، افزود: ایجاد اشتغال و فرهنگ سازی در ا ستفاده بهینه از عرصه های طبیعی ضروری است.
ملک محمد محمودیان اظهار داشت: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 146 روستای استان تهیه شده و با تائید در شورای برنامه ریزی اجرایی خواهد شد.
وی گفت: این برنامه در راستای توسعه پایدار روستاها، بر پایه منابع طبیعی و محیط زیست با نگاه مشارکت مردم اجرا می شود.
هم اکنون 150 شرکت تعاونی روستایی و 6 اتحادیه روستایی در استان فعال است.
برنامه های های هفته منابع طبیعی همه ساله از 15 تا 21 اسفندماه با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه زمینه های مشارکت مردم در حفظ منابع خدادادی برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار