مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات لازم جهت تأمین آرد یارانه‌ای و اقلام موردنیاز عشایر مانند قند، چایی، روغن و ... انجام شده است.
کد خبر: ۷۱۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 26 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات لازم جهت تأمین آرد یارانه‌ای و اقلام مورد نیاز عشایر مانند قند، چایی، روغن و ... انجام شده است.
یحیی حسین‌پور در رابطه با تعیین زمان کوچ عشایر به چهارمحال و بختیاری، گفت: در کارگروه استان زمان ورود عشایر 20 اردیبهشت و زمان خروج 20 شهریور تعیین شده است؛ اما تاریخ قطعی باید توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع اعلام شود.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مقوله کوچ پیچیده است، افزود: مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و هواشناسی در زمان کوچ تأثیرگذار است؛ اما امسال پیش‌بینی می‌شود باتوجه به بارندگی‌ها عشایر زمان کوچ خود را نسبت به سال گذشته به تعویق بیندازند.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پیامک به 25 هزار شماره از عشایر و پخش برنامه‌های رادیویی برای اعلام زمان کوچ انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین با بکارگیری قرق‌بانان محلی و افتخاری می‌تواند از ورود زودهنگام عشایر به مراتع جلوگیری کرد.
حسین‌پور اضافه کرد: طبق آمارگیری سال 1387 تعداد عشایر وارد شده به چهارمحال و بختیاری در سال گذشته 126 هزار نفر تخمین زده شده است که از این تعداد 90 هزار برون کوچ و 36 هزار درون کوچ هستند.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال‌ آتی مدیریت مراتع به دست خود عشایر سپرده می‌شود، بیان کرد: استان‌ لرستان و چهارمحال و بختیاری به‌عنوان استان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند.
وی در پایان گفت: اقدامات لازم جهت تأمین آرد یارانه‌ای و اقلام موردنیاز مانند قند، چایی، روغن و ... انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار