تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی در بودجه 98 بیش از 35هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش بازنشستگان اختصاص یافت.
کد خبر: ۷۱۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 25 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: در بودجه 98حدود 20 هزار میلیارد ریال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص یافته بود که با تصویب مجلس 15 میلیارد ریال دیگر به این اعتبار افزوده شد.
به گفته وی، در بودجه سال آینده حدود 20 هزار میلیارد ریال برای فرهنگیان و آموزش و پرورش اختصاص یافته که 75 هزار میلیارد ریال دیگر برای این بخش از بودجه پیشنهاد شده است.
کاظمی یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف به اختصاص ماهانه یک درصد از یک دوازدهم هزینه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی به آموزش و پرورش کردند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند (د) تبصره (16) ماده واحده این لایحه موافقت کردند که براساس آن یک درصد از هزینه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها به حوزه آموزش و پرورش اختصاص می یابد.
به گفته وی، در بند (د) تبصره (16) آمده است: دولت از طریق خزانه‌داری کل ‌کشور مکلف است ماهانه معادل یک‌‌ درصد از یک ‌‌دوازدهم هزینه شرکت های دولتی، بانکها و موسسات انتفاعی سودده وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره
(3) این قانون را به استثنای هزینه‌های استهلاک مبلغ 75 هزار و 200 میلیارد ریال از حساب های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه ‌داری کل کشور موضوع ردیف 130425 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.
وی گفت: تحقق این درآمد نقش مهمی در افزایش بودجه آموزش و پرورش خواهد داشت و یکی از مهمترین ویژگی ها بودجه سال 98 در بخش آموزشی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه کل کشور در سال 98 همچنین در رسیدگی به بخش ‌های هزینه ‌ای لایحه کل کشور بند (ه) تبصره الف و بندهای آن را اصلاح و تصویب کردند که در این تبصره، اختصاص قیر رایگان به شهرداری ها تعیین شد.
به گفته وی، نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و بودجه کشور را مکلف کردند 100 درصد مبالغ واریزی را به صورت ماهانه به دستگاه‌های اجرایی ذیربط به صورت همزمان سهمیه ‌های زیر برای خرید قیر مصرفی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران و تامین سایر هزینه ‌های اجرای آسفالت پروژه‌ها‌ی مربوط تخصیص دهد.
عضو فراکیسیون امید مجلس ادامه داد: در این بخش 48 درصد‌ اعتبار برای روکش آسفالت و آسفالت شبکه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی و عشایر و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، پروژه‌های مسکن مهر و فرودگاه‌های کشور در اختیار وزارت راه ‌و شهرسازی، 17درصد‌ اعتبار برای آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد.
به گفته وی، حدود 11 درصد‌ اعتبار نیز برای انجام عملیات خاک ‌پوش (مالچ پاشی کردن) سازگار با محیط زیست مورد تایید سازمان ذیربط، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و 19 درصد اعتبار برای آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام طرح ‌های مشارکتی با دهیاری‌ ها در اختیار بنیاد مسکن و 5 درصد اعتبار برای نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش‌ و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص می یابد.
کاظمی باباحیدری یکی از مصوبات دیگر لایحه بودجه 98 را بخشودگی دیرکردها و جریمه های بانکی زیر 100 میلیون تومان (یک میلیارد ریال) عنوان کرد و گفت: با تصویب این تبصره بخش مهمی از معوقات بانکی دریافت می شود و مردم نیز در پرداخت بدهی بانکی موفق خواهند بود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف 3 دهک بالایی یارانه بگیر نیز گفت: دولت ملکف به قطع یارانه 3 دهک ثروتمند در بودجه سال آینده شده است، زیرا تعدادی از یارانه بگیران خارج از کشور سکونت دارند و به نظر می رسد به این میزان یارانه نیازی نداشته باشند.
به گفته وی، پیش از 6 هزار پیشنهاد از سوی نمایندگان مجلس در خصوص بودجه 98 وجود داشت اما پیش بینی می شود بودجه سال 98 تا پایان امسال به تصویب نمایندگان برسد و به یک دوازدهم نرسد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را چهارم دی ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار