تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تحویل بخشی از اراضی تحت حفاظت محیط زیست استان به منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری براساس اصول علمی و کار کارشناسی بوده است.
کد خبر: ۷۱۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 23 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی با اشاره به دلایل تحویل بخشی از اراضی تحت حفاظت محیط زیست استان به منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برخی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان سال 52 تاسیس شدند که در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به منظور به روز رسانی کارشناسی شدند.
وی افزود: از حدود 10 سال پیش مکاتبات لازم از سوی استانداران و نمایندگان مجلس استان با سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت گرفت تا مسائل معیشتی که عملا زندگی مردم در برخی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان را با چالش مواجه کرده بود، برطرف شود.
احمدی تصریح کرد: در نهایت در شورای عالی محیط زیست کشور تصمیم به اصلاح مرز برای 47 روستا و دو شهر استان گرفته شد که 10 هزار هکتار از اراضی این مناطق کاهش و به اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تحویل شد.
وی تاکید کرد: یک منطقه دیگر به مساحت 45 هزار هکتار نیز به حفاظت محیط زیست استان تحویل شد که با این اقدامات مناطق تحت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، 35 هزار هکتار افزایش یافت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خاطرنشان کرد: این اقدامات به منظور افزایش پایداری اشتغال و مشارکت مردم با محیط زیست و در راستای اصول علمی و کار کارشناسی صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار