تابناک چهارمحال وبختیاری- در یک دهه پیش هر گاه اسامی تیم ملی دوچرخه سواری ایران اعلام می شد سه تا 4 نفر از اعضا این تیم را رکابزنان چهارمحال و بختیاری تشکیل می دادند.
کد خبر: ۷۱۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 19 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- در بین این اسامی حسنعلی ورپشتی ، علیرضا احمدی، علیرضا رفیعی، متین مهدوی و امیر خدیوی بارها به چشم می خورد و در نهایت حسنعلی ورپشتی در مسابقات آسیایی هند موفق به کسب مدال شد.
چهارمحال و بختیاری زمانی در دوچرخه سواری یکی از قطب های پرورش استعدادهای مهم این رشته بود اما نداشتن حامی مالی و تیم در لیگ برتر جایگاه این استان در پرورش قهرمانان را نزول داد.
اکنون با تصمیم فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران قرار است از سال آینده هر استان یک تیم دوچرخه سواری داشته باشد.
فدراسیون دوچرخه سواری اعتقاد دارد در سنین پایه ، تمامی استان های کشور باید حداقل یک تیم در سال 98 تشکیل دهند.
براساس تصمیم کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری تمامی استان های کشور در سال 98 باید حداقل یک تیم نوجوانان در لیگ های کشوری داشته باشند.
این دستورالعمل جهت تقویت تیم های پایه و جذب استعداد های بالقوه هر استان ابلاغ شده است تا هر استان حداقل یک تیم پایه سازماندهی و در مسابقات مدنظر شرکت دهد.
از سوی دیگر سال آینده چهارمحال و بختیاری میزبان یکی از مسابقات بین المللی دوچرخه سواری در ماده کوهستان است تا دوباره نام استان در این رشته المپیکی مطرح شود.
رئیس هیات دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری می گوید: مسابقات دوچرخه سواری بروجن که سال آینده در استان برگزار می شود، سهمیه المپیک دارد.
علیرضا احمدی افزود: مسابقات بین‌المللی کلاس 2 جهانی کوهستان در این استان در شهرستان بروجن برگزار خواهد شد.
وی افزود: اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) با برگزاری مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستان کلاس 2 جهانی در ایران موافقت کرده است و استان چهارمحال و بختیاری میزبانی این تورنمنت را برعهده خواهد داشت.
احمدی افزود: در این رقابت‌ها امتیاز المپیک نیز در آن توزیع می‌شود و قرار است در دو رشته برگزار شود، که یک رشته در سطح کلاس 3 جهانی و یک رشته نیز در سطح کلاس 2 خواهد بود.
به گفته وی، شرایط لازم در این استان برای میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان فراهم است.
رئیس هیات دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزبان مسابقات بین المللی دوچرخه سواری کوهستان اظهار داشت: اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری با برگزاری مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری کوهستان کلاس 2 جهانی در ایران موافقت کرده است.
وی افزود: این رقابت‌ها در بهار 98 برگزار می‌شود و تاکنون حضور رکابزنانی از ایران، عمان، بحرین، ترکیه و اسلواکی قطعی شده است و پیش‌بینی می‌ شود 8 تیم خارجی و 2 تیم ایرانی در آن شرکت کنند.
دوچرخه‌سواری کوهستان از رشته‌های ورزش دوچرخه‌سواری است که در جاده‌های کوهستانی و زمین‌های ناهموار انجام می‌شود و با رشته‌هایی همانند کراس کانتری، کراس کانتری ماراتن، دانهیل، فور کراس، پریدن از خاک، مسابقات تعقیبی برگزار می‌شود.
بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و دو تالاب بین المللی چغاخور و گندمان در این شهرستان است.
اکنون با برنامه های پیش رو چهارمحال و بختیاری دوباره می تواند به دوران آرمانی و طلایی رشته دوچرخه سواری بازگردد و یکی از استانهای مستعد در معرفی قهرمانان این رشته المپیکی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار