تابناک چهارمحال و بختیاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و ‌آموزشی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ارتقای سلامت 8 محصول کشاورزی از روز دوشنبه با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان آغاز شد.
کد خبر: ۷۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 28 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید شیرانی افزود: این طرح در بازه زمانی چهار ساله در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم و تامین امنیت غذایی مردم استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: سیب درختی، هلو، سیب زمینی، پیاز، خیار مزرعه ای و گلخانه ای، گوجه فرنگی گلخانه ای و مزرعه ای هشت محصول مشخص شده برای اجرای این طرح است.
شیرانی، کنترل آلاینده ها، باقی مانده سموم، فلزات سنگین، سرب و آرسنیک را مهمترین برنامه عملیاتی این طرح اعلام کرد و گفت: در این طرح هر سه ماه یکبار نمونه هایی از این هشت محصول آزمایش می شود تا روند کاهش آلاینده ها تحت نظارت قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و ‌آموزشی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در نخستین سال اجرای این طرح 80 کارشناس برای آموزش کشاورزان و نظارت بر سلامت این محصولات مشارکت دارند.
در چهارمحال و بختیاری سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود که از این مقدار، حدود 820 هزار تن (65 درصد) مربوط به محصولات زراعی، حدود 200 هزار تن (16 درصد) به محصولات باغی و مابقی به محصولات دام و طیور و کشت گلخانه ای اختصاص دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار