تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید همه بکوشند تا کشور به بالاترین استانداردهای زیست محیطی در بخش تولید خودرو دست یابد.
کد خبر: ۷۰۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 28 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- عیسی کلانتری در پاسخ به این سوال که آیا ایران می تواند به استانداردهای یورو 5 در حوزه خودروسازی دست یابد؟، افزود: باید در مسیر استانداردسازی زیست محیطی روز جهان در صنعت خودروسازی پیش رفت اما در شرایط تحریم به این مساله خوشبین نیستیم.
بگفته وی، در شرایط تحریم رسیدن به استانداردهای یورو 5 کمی سخت تر شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین اعلام کرد: قیمت خودرو در ایران گران و نگهداری آن ارزان است، اما در جهان قیمت خودرو ارزان ولی نگهداری آن گران است.
سازمان حفاظت محیط زیست در کشورهای مختلف جهان بر میزان استانداردهای زیست محیطی خودروها نظارت می کند.
میزان یا نرخ خروجی آلاینده‌های گوناگون از اگزوز خودروها براساس گرم بر ثانیه (gr/sec) یا گرم بر کیلومتر پیموده شده (gr/km) حساب می شود و در شرایط موتور گرم و موتور سرد تعریف شده است.
در بسیاری از موارد این استانداردها برای خودروهای گوناگون در شرایط «روی جک و در کارگاه» تعیین شده است.
نخستین استانداردها برای آلاینده‌های HC (هیدروکربن‌ها) و CO (مونواکسیدکربن) از سال 1966 در جهان وضع شد که به ترتیب 5/9 و 51 گرم بر کیلومتر معرفی شد.
براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، طی همین سال‌ها کشورهای ژاپن، استرالیا و کشورهای اروپایی نیز در زمینه سختگیرانه‌ تر کردن استانداردهای خروجی اگزوز اتومبیل‌ ها اقدامات مهمی انجام داده‌ اند.
دیدار با امام جمعه شهرکرد و مناطق حفاظت شده و نیز شرکت در سورای اداری استان چهارمحال و بختیاری از برنامه های سفر یکروزه معاون رئیس جمهوری و رییس سازرمان حفاظت محیط زیست به شهرکرد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار