تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری، گفت: افراد مشمول می‌توانند با پرداخت هزینه بسیار کم نسبت به سایر بیمه‌های اجتماعی از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۰۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 27 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- جعفر شاه‌بندری در خصوص مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری برای تشکیل این صندوق صورت گرفت تا در نهایت این صندوق در سال 1384 تشکیل شد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جامعه هدف این صندوق در استان حدود 170 هزار نفر تخمین زده شده است، افزود: تاکنون حدود 28 هزار و 500 نفر در استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: تمامی روستائیان، عشایر، شهرهای زیر 20 هزار نفر و کشاورزان و دامداران شهرهای بالای 20 هزارنفر که در رده سنی بین 18 تا 50 سال باشند می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و ما در این رابطه هیچ‌گونه محدودیتی برای خانم‌ها و آقایان نداریم.
شاه‌بندری اضافه کرد: افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر می‌توانند با حداقل 10 سال پرداخت حق بیمه مستمری بازنشستگی دریافت کنند و همچنین بیمه‌شدگان می‌توانند از مستمری فوت از همان روز اول پرداخت حق بیمه و مستمری ازکارافتادگی یکسال پس از پرداخت حق بیمه استفاده کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افراد در اکثر شهرهای چهارمحال و بختیاری باتوجه به اینکه شغل کشاورزی و دامداری در آن‌ها وجود دارد، اگر فاقد هرگونه بیمه اجتماعی باشند، می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه 230 شغل در شهرهای بالای 20 هزار نفر می‌توانند مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری شوند، خاطرنشان کرد: 8 سطح درآمدی برای پرداخت حق بیمه در این صندوق تعریف شده است که در کمترین سطح بیمه شده برای یکسال حدود 250 هزار تومان و در بالاترین سطح حدود 540 هزار تومان پرداخت می‌کند که این رقم را می‌تواند در اقساط 3، 4 و 6 ماهه پرداخت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار