نماینده مردم بروجن در مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان سرشاخه سه رود کارون، زاینده‌‎رود و دز است، گفت: گاهی استان‌ همجوار زیاده‌خواهی و درخواست غیرعلمی دارد، پروژه انتقال آب گلاب بزرگترین ضربه به زاینده‌رود و محیط زیست است و امید که ممانعت و مدیریت شوند.
کد خبر: ۷۰۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 27 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد – خدیجه ربیعی در شورای اداری استان که با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: تولید و مصرف پایدار در کشاورزی نیاز تمام کشورها است.
خدیجه ربیعی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احیای تابالاب بین‌المللی گندمان، اظهار کرد: برخی افراد در فضای مجازی این گونه منعکس کردند که پروژه سبزکوه یک نفر کشته داد و این خبر غیرواقعی بود بلکه آن زمان به دلیل انتقال آب تالاب گندمان به صنعت شرق شهرستان بروجن و نیاز مردم به تامین آب به صورت موقت آب از تالاب به صنعت سفید دشت انتقال یافت.
ربیعی با بیان اینکه استان سرشاخه سه رود کارون، زاینده‌‎رود و دز است، افزود: گاهی استان‌ همجوار زیاده‌خواهی و درخواست غیرعلمی دارد، پروژه انتقال آب گلاب بزرگترین ضربه به زاینده رود و محیط زیست است و امید که ممانعت و مدیریت شوند.
وی با اشاره به اینکه هر چه دانش و اطلاعات تقویت شود و نگاه علمی صورت گیرد کمترین آسیب و بیشترین توسعه را خواهیم داشت، تصریح کرد: باید محیط زیست برای آیندگان حفظ شود که جوانان نقش موثری در این زمینه دارند.
نماینده مردم بروجن در مجلس خاطرنشان کرد: 50 درصد مردم استان مشکل کمبود آب شرب دارند و استان همجوار موجب اختلال شده است.
در ادامه استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات در سال‌های اخیر در حوزه‌هایی تسهیلات ارزان قیمت اشتغال و تولید ارائه شده اما چرا آستانه تحمل مردم پایین آمده است؟ و همه به نحوی اعتراض دارند.
اقبال عباسی افزود: تمام اقشار مانند راننده تاکسی و پزشک و ... قصد دارند اعتراض خود را کف خیابان آورند و سوال این است که چرا بعد از چهل سال این گونه است؟ و منجر به رضایت‌مندی نشده است؟
عباسی در ادامه عنوان کرد: اخیرا چند کارخانه‌دار استان شامل ظریف‌مصور، برفاب، خوراک آبزیان و شیرخشک از عدم امکان صادرات گلایه کردند که با وجود اینکه عوارض گمرکی سه برابر شده حاضر به صادرات هستیم اما دولت اجازه صادرات نمی‌دهد.
وی بیان کرد: با دولت مذاکره شده و این مشکل به آنان منتقل شد اما دولت نیز معتقد است واردات 1700 تا 1800 کالا به کشور ممنوع شده و اگر صادرات آزاد شود ماجرای تامین پوشک بچه تکرار خواهد شد لذا نخست بایستی نیاز داخل کشور تامین شده و مازاد بر نیاز صادر شود.
عباسی اضافه کرد: از توسعه پایدار غافل هستیم و به همین دلیل در محیط زیست، تولید و مصرف آب، کشاورزی و ... با مشکل مواجه شدیم و چهارمحال و بختیاری که روزی 10 تا 13 آب کشور را تولید می‌کرده امروز دارای مشکل تامین آب است.
وی گفت: سال گذشته در تخصیص‌ها نهایتا 40 میلیون مترمکعب آب به استان رسید و امسال امید است آب دبیشتری در پشت سدها باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن ایان نوروز، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها بایستی در کنترل بازار، ترافیک و پذیرایی مهمانان نوروزی تلاش کنند تا شاهد خدمات بهتری برای مردم و رضایت‌مندی آنان شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار