تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: از تمام ظرفیت‌های کشور به نحو مطلوب استفاده نشده و همچنان در کشور متکی به نفت هستیم در حالی‌ که باید به عنوان ارزش افزوده به آن نگاه کرد.
کد خبر: ۷۰۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 21 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: مردم ایران در سال 57 یکی از بزرگترین کارها را انجام دادند و انقلاب آنان دارای ویژگی‌های خاص بود.
وی با بیان اینکه تمام اقشار مانند معلمان، کشاورزان، روحانیون، دانش‌آموزان و ... در این پیروزی نقش‌آفرینی کردند، افزود: بایستی مسئولان در مقابل این خدمات ارزنده مردم، قدم‌های بزرگی بردارند.
کاظمی افزایش تعداد دانشگاه‌ها، اساتید و فارغ‌التحصیلان، گازرسانی به بیشتر شهرها و روستاهای استان با وجود برودت هوا در چهارمحال و بختیاری، افزایش جاده‌ها و چندبانده شدن آن‌ها، بهسازی روستاها، افزایش طرح‌های نوین کشاورزی، ارتقاء خدمات بهداشت و درمان و ... را از مهم‌ترین دستاوردهای استان پس از انقلاب به عنوان کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: از تمام ظرفیت‌های کشور به نحو مطلوب استفاده نشده و همچنان در کشور متکی به نفت هستیم در حالی‌ که باید به عنوان ارزش افزوده به آن نگاه کرد.
کاظمی تاکید کرد: بیشتر در خام‌فروشی محصولات داخل کشور کار شده و با وجود اینکه در کشاورزی محصولات مطلوبی تولید شده اما صنایع تبدیلی برای آنان لحاظ نشده و محصولاتی همچون بادام استان در خارج از کشور فرآوری و به داخل وارد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مباحث زیربنایی قدم‌های بزرگی در کشور برداشته شده، تاکید کرد: اما همچنان شاهد محرومیت هستیم.
کاظمی با بیان اینکه اکنون فصل بودجه کشور است، ادامه داد: بودجه جاری بیشتر از بودجه عمرانی است و این به معنای این است که درآمدها به سمت هزینه کردن رفته و امور زیربنایی توسعه، کاهش یافته است.
وی در مورد اینکه چقدر از برنامه‌‌های توسعه‌ای در کشور پس از پیروزی انقلاب عملیاتی شده، اظهار کرد: این امر به علاقمندی دولت‌ها به اجرای این برنامه‌ها مربوط می‌شود و برخی دولت‌ها این برنامه‌ها را اجرا کردند.
کاظمی با اشاره به اینکه بایستی در آینده زیرساخت‌هایی مانند خطوط ریلی و گردشگری تکمیل شده تا توسعه شکل گیرد، بیان کرد: لازم است دولت به بخش خصوصی اعتماد کرده و برون سپاری را انجام دهد تا شرکت‌های خصوصی زیرنظر دولت نباشند و از مشارکت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در نهایت چرخ تولید به حرکت درآید.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعتمادسازی را یک موضوع مهم عنوان کرد و گفت: با وجود اعمال تحریم‌ها شاید کمی کار سخت شود اما اگر نقدینگی که به سکه و طلا تبدیل شده به بازار بر‌گردد، چرخ تولید رونق می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار