تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اکنون هیچ محدودیتی برای صعود کوهنوردان ایرانی به قله دماوند وجود ندارد.
کد خبر: ۷۰۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 20 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- رضا زارعی تودشکی در خصوص اینکه نامه ای از سوی محیط زیست مازندران برای توقف صعود به دماوند وجود دارد، افزود: یک طرحی از سوی شهرستان آمل مازندران در خصوص این قله مطرح شد که اکنون هیچ مشکلی برای صعود به قله دماوند وجود ندارد.
پنجم مهرماه سال 97 معاون فنی محیط زیست مازندران اعلام کرد: با دستور کارگروه ساماندهی دماوند، صعود به این قله تا اطلاع ثانوی متوقف شد.
علی اکبر یداللهی افزود: توقف صعود به دماوند تا راه اندازی سامانه ثبت نام ادامه خواهد داشت و با متخلفان نیز طبق قانون برخورد می شود.
وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه با دستور کارگروه ساماندهی دماوند، از صعود گروه های کوهنوردی آماتور به این اثر طبیعی بین المللی ممانعت می شود.
یداللهی، رهاسازی زباله، فاضلاب انسانی و رعایت نکردن مسائل کوهنوردی را علت اصلی درخواست توقف کوهنوردی در قله دماوند از سوی محیط زیست و موافقت کارگروه ساماندهی قله دماوند بیان کرد.
همچنین رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در خصوص نامه یکی از روسای هیات های کوهنوردی مبنی بر صعودهای مجزای زنان و مردان نیز گفت: این مساله مربوط به چند ماه پیش بود که اکنون هیچ منعی برای صعودهای ورزشی به قلل مختلف کشور وجود ندارد.
زارعی در خصوص پرداخت بیمه 8 کوهنوردی که سال گذشته در اشترانکوه لرستان افزود : فدراسیون کوهنوردی در این زمینه نظر کارشناسی خود را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است.
وی گفت : از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان باید بحث های کارشناسی فدراسیون دنبال شود و هفته گذشته نیز خانواده های کوهنوردان به وزارت ورزش و جوانان نامه ای در این زمینه ارسال کردند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی در خصوص اینکه بیمه ها در این زمینه زیر بار مسئولیت خواهند رفت یا نه نیز گفت: مساله این نیست، زیرا بیمه ها یکسری قوانین و راهکارهایی دارند که این مساله نیز حل خواهد شد.
تیم 14 نفره کوهنوردی از مشهد و یک کوهنورد راهنما از شهرستان الیگودرز روز پنجشنبه 16 آذر 96 هنگام بازگشت از ارتفاعات اشترانکوه در استان لرستان به علت ریزش بهمن و برف و کولاک شدید دچار حادثه شد. در این حادثه هشت نفر شامل هفت نفر از کوهنوردان خراسانی و یک کوهنورد محلی به عنوان راهنما جان خود را از دست دادند.
زارعی در خصوص واردات تجهیزات کوهنوردی به ایران نیز افزود: در این زمینه همکاری لازم از سوی وزارت ورزش و جوانان و گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.
با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی چهارمحال و بختیاری عملیات ساخت میدان کوهنوردی فرخشهر آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار