تابناک چهارمحال وبختیاری- انتظار علاقه مندان به بازی های زمستانی در چهارمحال و بختیاری پس از سه سال بی برفی به سر آمد و برف در بیست و هشتمین روز از دی ماه بیش از 50 هزار گردشگر را به سمت کوهرنگ کشاند.
کد خبر: ۷۰۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 19 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- خشکسالی های اخیر در چهارمحال و بختیاری حتی به کوهرنگ به عنوان برف گیر ترین منطقه کشور نیز رسیده بود و باعث آب شدن 18 متری یخچال های دائمی شده بود.
در این سه سال به صورت کلی پیست های اسکی چهارمحال و بختیاری نیز به دلیل نبود برف تعطیل شده بود و کمتر کسی در این چند سال به ورزش های زمستانی فکر می کرد.
اما بارش های دی ماه امسال در کوهرنگ رونق ورزش های زمستانی را برای این علاقه مندان به ارمغان آورد و در نخستین جمعه پس از بارندگی ها ، علاقه مندان برای لذت بردن از این نعمت الهی ، راهی کوهرنگ ، بارده ، شیخ شبان ، مرغملک و سورشجان شدند.
فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: این شهرستان روز جمعه پذیرای حدود 50 هزار گردشگر و علاقمند به ورزش های زمستانی بود.
مرتضی زمانپور افزود: 10 هزار خودرو از نقاط مختلف کشور از جمله استانهای خوزستان، تهران و استانهای جنوبی کشور در این روز به کوهرنگ سفر کردند و از طبیعت برفی این شهرستان لذت بردند.
وی ادامه داد: جمعیت مسافران سبب شکل گیری ترافیک سنگین در محورهای ارتباطی این شهرستان شد که با استقرار اکیپ های پلیس راه مشکلی در این خصوص بوجود نیامد.
زمانپور از بازگشایی همه محورهای ارتباطی این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش هفت اکیپ مستقر اداره برق در شهرستان و 17 اکیپ کمکی اعزامی از مرکز استان برق تمامی مناطق شهرستان وصل شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به وجود 900 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در این شهرستان، اظهار داشت: 8 اکیپ راهداری با 60 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برف روب با تلاش شبانه روزی تمام محورهای شهرستان را برف روبی و بازگشایی کردند.
زمانپور با قدردانی از تلاش اکیپ های راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس، اداره برق، پلیس راه، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های عضو مدیریت بحران شهرستان در همراهی و کنترل مناسب شرایط شهرستان خاطرنشان کرد: با تلاش این نیروها شاهد کمترین مشکل در شهرستان بودیم.
کوهرنگ از مناطق کوهستانی و برفگیر چهارمحال و بختیاری است که پس از یک دهه خشکسالی و کمبود بارش ها، در سال زراعی جاری از بارش های موثری برخوردار شده است.
بنا بر گزارش های هواشناسی، بارش های سال زراعی جاری شهرستان کوهرنگ به 975 میلیمتر رسیده است و همچنین ارتفاع برف در شهر چلگرد یک متر و در ارتفاعات این شهرستان حدود 3 متر اعلام شده است.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار