تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از تشکیل پرونده قضایی و رفع تصرف 6872 متر مربع از اراضی ملی در دو منطقه حفاظت شده در محدوده شهرستان کیار از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 16 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: حفاظت محیط‎‌زیست چهارمحال و بختیاری در مقابله با متجاوزان به محیط زیست و اراضی ملی کاملاً جدی است.
 وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش مسئولان 6872 مترمربع از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه از دست سودجویان خارج شده است.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن نتیجه بخش خواندن حمایت‌های دستگاه قضایی، تصریح کرد: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در مناطق حفاظت شده توسط افراد حقیقی صورت می‌‎گیرد.
وی همچنین به نقش مردم در مقابله با زمین‌خواری اشاره کرد و گفت: اگر فرهنگ سازی و آموزش به طور جدی در این مناطق صورت پذیرد و اطلاعات مردم محلی بالا رود، اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده علاوه بر اینکه خود دست به تجاوز به حریم ملی نمی‌زنند، در برخورد با متخلفان دستگاه های نظارتی را یاری خواهند کرد.
 احمدی در پایان تصریح کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تعامل ویژه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و مراجع قضایی استان زمین‌خواری در مناطق را به کمترین سطح خود رسانده است.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه در شهرستان کیار قرار دارد که مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت و کنترل شبانه روزی از این انفال الهی حراست و حفاظت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار