تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه یک میلیون و 400 هزار نفر از بیکاران کشور جزو اقشار محروم به شمار می روند، گفت : این تعداد حدود یک سوم کل بیکاران کشور را شامل می شود.
کد خبر: ۷۰۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 16 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الله عبدالملکی چهارمحال و بختیاری افزود: 900 هزار از تعداد بیکاران محروم کشور زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند و مابقی زیر پوشش نهادهای حمایتی قرار ندارند.
وی، ایجاد سالانه 700 هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد را از مهمترین برنامه های برنامه ششم کمیته امداد برشمرد و گفت: طی 9 ماهه امسال برای 82 هزار مددجوی این نهاد فرصت شغلی ایجاد شده است ، که با همکاری بانک های عامل تا پایان سال هدف مورد نظر محقق می شود.
عبدالملکی تصریح کرد : کمیته امداد از ابتدای تاسیس تا پایان سال 96 حدود یک میلیون و 500 هزار طرح اقتصادی و 30 هزار فعالیت کاریابی اجرا کرده است ، که منتج به ایجاد یک میلیون و 800 هزار فرصت شغلی برای محرومان شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: طی 40 سال فعالیت کمیته امداد 700 هزار خانوار از خانوارهای تحت حمایت خودکفا و از گردونه حمایتی خارج شده اند.
عبدالملکی، رفع فقر مطلق را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : در حالی که شاخص فقر مطلق در کشور در سال 56 حدود 46 درصد بوده اما امروز این شاخص به صفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش امید به زندگی و کاهش ضریب جینی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه محرومیت زدایی و فقرزدایی در کشور بوده است.
هم اینک یک میلیون و 507 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار