تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون برای 386 رقبه سند مالکیت به نام موقوفه صادر و در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۷۰۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 15 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- باباجان رئیسی اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق واقفان و اجرای امینانه نیات و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، این معاونت از ابتدای سال جاری برای 386 رقبه، سند مالکیت به نام موقوفات صادر کرده است.
رئیسی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برای 2128 رقبه از موقوفات استان سند مالکیت اخذ شده، افزود: در سال گذشته 306 رقبه و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 386 مورد رقبه سنددار شده‌اند و پیش‌بینی می شود تا پایان سال این رقم به 800 سند افزایش یابد.
رئیسی با تقدیر از همکاری ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک استان، به اهمیت اخذ سند موقوفات اشاره و تصریح کرد: با سنددار شدن املاک موقوفات، دست موقوفه‌خواران از این املاک کوتاه شده است.
رئیسی به پیگیری موارد حقوقی موقوفات اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 15 رای‌له موقوفات در خصوص پرونده‌های دعاوی مالی و ملکیتی از طرف مراجع قضایی استان در مرحله بدوی و تجدید نظر، صادر شده است.
وی تعداد موقوفات ثبت شده استان در سامانه جامع تا دی‌ماه سال جاری را 1738 موقوفه اعلام کرد و افزود: این موقوفات شامل 1083 مسجد، 341 موقوفه ، 291 حسینیه ، 9 دارالقرآن، 5 حوزه علمیه و 9 موقوفه شامل آرامستان، تکیه و ... هستند.
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امورخیریه استان تعداد رقبات را 3546 مورد، شامل 3056 رقبه متصرفی، 160 رقبه غیرمتصرفی، 6 رقبه اشتراک‌التولیه و 324 رقبه سایر موضوعات اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار