تابناک چهارمحال وبختیاری- مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت : جایگاه دامپزشکی به عنوان یکی از زیربناهای سلامت جامعه در طرح تحول نظام سلامت دیده نشده است.
کد خبر: ۷۰۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 15 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد حسین انصاری فرد افزود: بخشی از زیربنای بهداشت و سلامت غذا در جامعه برعهده دامپزشکی است که باید نگاه جامعی به دامپزشکی در بخش سلامت بوجود آید.
به گفته وی، ایجاد امنیت شغلی برای دامپزشکان به تقویت حوزه سلامت در این بخش کمک می کند چرا که دامپزشکان از 850 بیماری مشترک بین دام و انسان جلوگیری می کنند.
انصاری فرد اظهار داشت : اکنون سوال اینجاست که جایگاه دامپزشکی در طرح تحول نظام سلامت کجاست و چرا این طرح تنها درمان محور است و نسبت به پیشگیری در حوزه بیماری های مشترک انسان و دام توجه ویژه نمی شود.
انصاری فرد به نادید گرفته شدن سازمان دامپزشکی در طرح تحول سلامت انتقاد کرد و گفت: سازمان دامپزشکی نقش موثری در پیشگیری از بیماری ها دارد و توجه به این بخش در طرح تحول سلامت می تواند بسیاری از بیماری ها و هزینه های درمان را در جامعه کاهش دهد.
مشاور رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت : وقتی بخش دامپزشکی کمتر مورد توجه قرار می گیرد ،سازمان نظام پزشکی نیز مورد بی مهری قرار خواهد گرفت.
انصاری فرد در خصوص واکسن های وارداتی در بخش دامپزشکی نیز گفت : نظام دامپزشکی هیچ دخالتی در واردات واکسن های مرتبط این این حوزه ندارد و همواره پیشنهاد این نظام حمایت از واکسن های تولید داخل بوده است.
این کارشناس حوزه کشاورزی اظهار داشت : سازمان نظام دامپزشکی در حوزه غذای حلال نیز فعالیت دارد و نظرات کارشناسان خود را درباره غذای حلال همواره اعلام کرده است.
هم اکنون بیماری بروسلوز یکی از بیماری های مشترک انسان و دام است که به تنهایی سالانه 20 هزار نفر از را در بیمارستان ها بستری می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار