تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از آغاز توزیع نشاء گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع استان، نخستین بار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 14 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- فرامرز مردانی افزود: در این طرح نشاء گیاهان از جمله کلوس، آنغوذه و آویشن در 30 هکتار از مراتع استان کشت می شود.
وی گفت: برای خرید نشاء گیاهان بیش از 1.3 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد.
وی از اختصاص 3 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات متوازن استانی برای خرید نشاء گیاهان دارویی در استان خبر داد و افزود: کاشت گیاهان دارویی و خوراکی با هدف ترویج کشت این گیاهان بین بهره برداران از مرتع، ایجاد اشتغال و درآمد برای بهره برداران و توسعه و احیاء سطح زیرکشت گیاهان دارویی و خوراکی اجرا می شود.
مردانی گفت: بهره برداران از مراتع 2 سال پس از کاشت نشاء آویشن و 5 سال پس از کاشت نشاء کلوس می توانند برداشت محصول داشته باشند.
وی تصریح کرد: بهره برداران پس از 2 سال از کاشت گیاه آنغوذه از هر هکتار 250 میلیون ریال درآمدزایی خواهند داشت.
مردانی همچنین از توزیع اعتباری بیش از 470 میلیون ریال برای کودپاشی مراتع درجه یک استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای خرید یکهزار تن کود و کودپاشی 2 هزار هکتار از مراتع استان اختصاص داده شد.
وی گفت: کودپاشی در مراتع با هدف تقویت مراتع، تامین علوفه مورد نیاز بهره برداران و افزایش نفوذ آب به درون مراتع و افزایش پوشش گیاهی فروردین و اسفندماه اجرایی می شود.
یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل ها پوشش داده که رقمی معادل 86.5 درصد از سطح این استان را شامل می شود.
امسال برای اجرای طرح‌ های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان از محل صندوق توسعه ملی 227 میلیارد ریال اختصاص داده شد، این میزان اعتبار برای 149 طرح در 30 حوزه آبخیز هزینه می شود که از این میزان اعتبار تاکنون 65 درصد تخصیص داده شده که طرح های در دست اجرا در بخش آبخیزداری و آبخوان داری در استان به طور میانگین 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار