تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 17 هزار نفر به صورت حرفه ای در رشته هنری تئاتر مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۷۰۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 14 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام کرمی در آیین اختتامیه بخش استانی جشنواره تئاتر فجر در شهرکرد افزود: تاکنون بیش از 150هزار نفر در رشته تئاتر در سراسر کشور دانش آموخته شده اند.
وی به پتانسیل جشنواره فجر ایران اشاره کرد و گفت: این آمار نشان می دهد جشنواره بین المللی یکی از مهمترین جشنواره های هنری در منطقه آسیاست.
کرمی افزود: امسال در دوره سی و هفتم، هنرمندان بیش از یکصد کشور جهان برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام آمادگی کرده اند.
وی به هجمه های اخیر نسبت به تئاتر در کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت سعی شده است از تمام ظرفیت های هنری برای رفع این هجمه ها استفاده شود.
کرمی به وجود یکهزار و 220 سالن تئاتر در سراسر کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در تئاتر زنده ممکن است برخی فضای انتقادی به آن داشته باشند ولی نمی توان همه تئاتر را به یک چشم نگاه کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در بخش استانی جشنواره تئاتر بین المللی به میزبانی شهرکرد آثار مطلوبی به روی صحنه رفت.
جواد کارگران دهکردی افزود: این جشنواره به میزبانی چهارمحال و بختیاری با حضور هنرمندان استان های تهران، خوزستان، کرمانشاه و البرز از 20 تا 23 دی ماه در شهرکرد برگزار شد.
به گفته وی، آثار جشنواره تئاتر سی هفتم از کیفیت بالای برخوردار بود و نمایش های که در این استان اجرا شد همگی از نمایش های برتر جشنواره های فجر استانی، کودک و نوجوان و تئاتر اندیمشک بود.
در آیین پایانی بخش استانی جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر به میزبانی چهارمحال و بختیاری از گروه های شرکت کننده تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار