تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار نفر در استان برای خادمیاری رضوی ثبت نام کرده که از این تعداد تاکنون یک هزار و 800 نفر پذیرش و موفق به دریافت کد خادمیاری شده اند.
کد خبر: ۷۰۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 06 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- بهروز مردانی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: خادمیاران علاوه بر اینکه می توانند در طول سال برای چند روز در حرم امام رضا(ع) حضور داشته باشند ، می توانند در شهر و روستای خود در زمینه های مختلف فرهنگی، عمرانی، سلامت و زمینه های مرتبط با تخصص خود بصورت افتخاری خدمت کنند.
وی تصریح کرد: از خادمیاران استان تاکنون 400 نفر موفق به پوشیدن لباس خادمی امام رضا(ع) در حرم رضوی شده اند.
مردانی نژاد به تشکیل 23 کانون تخصصی موضوعی در استان اشاره کرد و گفت: این کانونها در زمینه های تخصصی سلامت، فنی و مهندسی، علمی، فرهنگی، دینی و سایر موضوعات مرتبط با خادمیاری فعالیت می کنند.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری، تشکیل کانونهای محله ای را از مهمترین برنامه های این نمایندگی برشمرد و افزود: تلاش بر این است تا 21 دی ماه در تمام شهرهای استان یک کانون محله ای فعال و در مرحله بعدی این امر مهم را در روستاهای بالای 20 خانوار محقق شود.
مردانی نژاد، امداد رسانی و کمک به محرومان و مستضعفان را از دیگر محورهای فعالیت نمایندگی آستان قدس رضوی در استانها دانست و گفت: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار بسته مواد غذایی، 3 هزار و 600 بسته لوازم التحریر و تعدادی کارت های هدیه برای کمک به بیماران سرطانی و محروم در سطح استان توزیع شده است.
وی ادامه داد : دهستان شلیل در شهرستان اردل بعنوان روستای هدف آستان قدس رضوی، جهت محرومیت زدایی و کمک به مردم مناطق محروم در استان انتخاب شده است.
مردانی نژاد، همچنین از اعزام 5 هزار و 600 زائر اولی استان به مشهد مقدس طی سالجاری خبر داد و افزود: این سفر معنوی همراه با پیوست فرهنگی است.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری، جذب وقف و نذر برای انجام امور خیر را از دیگر اهداف این نمایندگی برشمرد و خاطر نشان کرد: در حالی که مردم استان ارادت ویژه ای به امام هشتم دارند ، اما تاکنون در این حوزه وقف و یا نذری در استان به ثبت نرسیده است، که انتظار می رود در این خصوص خیران عنایت بیشتری داشته باشند.
 170 هزار نفر در کشور بعنوان خادمیار رضوی پذیرفته شده اند.
در قالب طرح خادم، خدمت و مخدوم شرایطی فراهم شده است تا عموم علاقه مندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار