تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در خصوص عملکرد پرداختی بانک‌های عامل در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خروجی سامانه کارا در سال جاری، گفت: در مجموع از شش هزار و 36 طرح ارسال شده به بانک‌های عامل استان، تعداد یک هزار و 578 طرح به مبلغ سه هزار و 131 میلیارد ریال پرداخت نشده و یک هزار و 920 طرح به مبلغ یک هزار و 714 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۹۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 06 January 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- حفظ‌الله فاضل در کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: هشت‌هزار و 13 متقاضی در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات روستایی و عشایری ثبت‌نام کردند و از این تعداد شش‌هزار و 36 طرح به تصویب کمیته فنی رسیده و به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی در خصوص عملکرد پرداختی بانک‌های عامل در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری خروجی سامانه کارا در سال جاری، گفت: در مجموع از شش‌هزار و 36 طرح ارسال شده به بانک‌های عامل استان، تعداد یک هزار و 578 طرح به مبلغ سه‌هزار و 131 میلیارد ریال پرداخت نشده و یک هزار و 920 طرح به مبلغ یک هزار و 714 میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و لامور ایثارگران استان فریبرز نجفی نیز بیان کرد: از 412 طرح اشتغال بنیاد شهید استان 63 طرح با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال تایید شده است.
وی افزود: 41 طرح از 63 طرح نیز بایستی توسط بانک کشاورزی انجام شود اما اعتبار لازم به بانک کشاورزی استان ابلاغ نشده است.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نجف‌علی حیدری گفت: در تسهیلات روستایی یک هزار و 197 نفر در سیستم کارا ثبت‌نام و تاکنون از این تعداد 127 مورد تسهیلات دریافت کردند.
وی افزود: از بانک‌های عامل انتظار است 20 درصد سهم آورده را کاهش دهند تا افراد تحت پوشش کمیته امداد بتوانند از این تسهیلات بهره‌ برند.
حیدری استفاده از ظرفیت خیرین در ایجاد اشتغال را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: بایستی این امر مورد توجه واقع شود که کمیته امداد استان اقدام به تشکیل کانون خیرین کارآفرین کرده تا خیران اشتغال، شناسایی و امورخیر متناسب با جمعیت تحت پوشش کمیته امداد انجام شود.
وی از دستگاه‌های اجرایی اعم از اوقاف، بهزیستی و جهاددانشگاهی خواست در استفاده از کمک کارآفرینان خیر مساعدت لازم را داشته باشند.
کارگزار اشتغال استان مریم مشرف‌الملک نیز اظهار کرد: در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی تمام فعالیت‌ها اعم از بازاریابی، فروش و ... در یک زنجیره دیده شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ذبیح‌الله غریب خاطرنشان کرد: طرحی مانند طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی در جهادکشاورزی نیز در حال اجرا است اما در طرح جهاددانشگاهی استان اتصال به بازار دیده شده و همین امر نقطه قوت این طرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار