تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: حماسه 9 دی متاثر از واقعه عاشورا بود و آنچه در عاشورای سال 88 رخ داد 9 دی را رقم زد.
کد خبر: ۶۹۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 30 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالله گنجی نهم دی‌ماه در گرامیداشت حماسه 9 دی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: انقلاب اسلامی سه مرحله تکاملی داشت که هر سه در عاشورا رخ داد یعنی تکامل انقلاب اسلامی در عاشورای 42، عاشورای 57 و عاشورای 88 رخ داد.
گنجی گفت: سّر استقامت تشیع در طول تاریخ و انقلاب اسلامی، در عاشورا است و هر آنچه داریم و هر میدانی که در عرصه نظامی و اعتقادی تصرف کردیم مربوط به عاشورا است.
وی بیان کرد: در عرف بین‌الملل بیان می‌شود قدرت ابرقدرت‌ها در کشوری است که دارای جمعیت، وسعت و ثروت بیشتر هستند، که ایران در برابر آمریکا هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد ولی رمز استقامت 40 ساله ایران این است که هیچ ملتی در دنیا چنین انرژی و ذخیره‌ای را ندارد بنابراین ما حماسه 9 دی را از امام حسین(ع) داریم.
مدیر مسئول روزنامه جوان تاکید کرد: تا امام خمینی(ره) نیامد خیلی‌ها درگیر پهلوی بودند، کشته شدند و به زندان رفتند، اما موفق به هیچ‌گونه تغییری نشدند که به محض آمدن امام در آبان 57، انقلاب بزرگ در کشور ایجاد شد.
وی ادامه داد: عاشورای 57 بود که شاه را به تصمیم فرار رساند و حماسه آبان 57 رخ داد، بنابراین این حماسه مردمی ریشه در عاشورا دارد و تا این انرژی را داریم دشمنان در مقابل ما نمی‌توانند کاری انجام دهند مگر اینکه این انرژی را از ما بگیرند، بنابراین باید مراقبت شود که این اتفاق رخ ندهد.
گنجی گفت: پیش از انقلاب اسلامی، تنها روزی که ملت ایران موثر بودند و دیده شدند 30 تیرماه 41 بود که در این روز مصدق با محوریت روحانیت بر مقام قدرت نشانده شد.
وی افزود: تا امام نیامد مردم ایران هیچ‌گونه هویتی نداشتند و امام الهام‌بخش عاشورا بود.
گنجی گفت: طبق مطالعات مشاهده می‌شود که در 10 سال نخست انقلاب، دشمن بر نظام متمرکز بود، تقریبا بعد از عملیات کربلای پنج آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که براندازی جمهوری اسلامی امکان ندارد و باید تلاش شود تا تغییر رفتار صورت گیرد.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها یکی از روش‌های تغییر رفتار را نگاه به درون قرار دادند که در دو دهه انقلاب، تمرکز بر نخبگان درون حاکمیت بود.
مدیر مسئول روزنامه جوان در ادامه گفت: یارگیری آمریکایی‌ها به این معنا نیست که به کسی حقوق دهند و فردی را استخدام کنند، بلکه کسانی را پیدا می‌کنند که  برای آن‌ها میوه‌چینی کنند تا از آن بهره ببرند و این چیزی بود که در فتنه 88 رخ داد.
وی اضافه کرد: نامه‌هایی قبل از فتنه 88 از سوی اوباما به مقام معظم رهبری نوشته می‌شد که به محض نزدیک شدن به فتنه نامه‌ها فراموش شد و به تعبیر رهبری دست چدنی خود را نشان دادند و دستکش مخملی را در آوردند که این یارگیری برای انقلاب بسیار تلخ بود و موجب شد بسیاری به آمریکا مهاجرت کنند.
گنجی بیان کرد: در مرحله سوم که اکنون در آن به سر می‌بریم آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که بر ملت ایران تمرکز کنند و به این جمع‌بندی رسیدند که فشار فرهنگی و تهدید نظامی ممکن است عده‌‎ای را متاثر کند اما وقتی به اقتصاد فشار وارد شود 80 میلیون نفر متوجه موضوع خواهند شد.
وی گفت: راهبرد اساسی آمریکایی‌ها در این مرحله این بود که ملت ایران را سر دو راهی قرار دهند که بعد از گذشت 40 سال مشکل اقتصادی دارید و این انقلاب و معیشت در یک جاده حرکت نمی‌کنند.
گنجی ادامه داد: آمریکایی‌ها راهبردی را از دی‌ماه سال گذشته به اجرا گذاشتند و آن فشار روانی و اقتصادی به منظور ایجاد نارصایتی اقتصادی و اجتماعی با هدف بی‌ثبات‌سازی سیاسی و امنیتی کشور است که اخیرا سلطنت‌طلبان مشاوره دادند که جمهوری اسلامی از مسیر تحریم به فروپاشی می‌رسد.
وی بیان کرد: آخرین تاکتیک آمریکایی‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی فشار اقتصادی نیست بلکه بیان کردند که باید جریان سیاسی مذهبی متدین انقلاب را از پای درآوریم تا احساس کنند ادامه مسیر بی‌فایده است
مدیرمسئول روزنامه جوان در ادامه گفت: بسیاری از پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، منافقین آن‌ها را تولید می‌کنند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر عملیات روانی دشمن بر ملت ایران متمرکز است که این هدف با هجمه رسانه‌های فارسی‌زبان تحقق می‌یابد بنابراین باید در مقابل تولیدات این رسانه‌ها هوشیار باشیم.
مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به پیش‌بینی 10 ساله فتنه در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر تنها نقطه ضعف و وابستگی 75 درصدی اداره کشور تولید نفت است که مقام معظم رهبری 20 سال است که تأکید دارند کشور بدون نفت اداره شود.
گنجی ادامه داد: در حال حاضر چاره‌ای جز ایستادگی و وجود حنجره واحد نخبگان نیست.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در این شرایط خلاقیت دولت و درست هزینه کردن بودجه مهم است که لازم است نیازهای اساسی مردم در اولویت قرار بگیرد تا این بحران طی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار