تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری از تکمیل زنجیره تولید محصولات لنبی با جمع آوری، ذخیره و ارسال برای فرآوری روزانه 60 تن شیر خام حمایتی این استان بدون دخالت واسطه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ 29 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- جان محمد الهیاری افزود: اتحادیه دامداران استان با همکاری دستگاه های اجرایی متولی با پرداخت یارانه به صورت غیرمستقیم به دامداران موجب تکمیل زنجیره این ماده لبنی پرمصرف شده است.
به گفته وی چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب های تولید شیر و گوشت هم اینک 3 درصد شیر کشور را تولید می کند.
مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال وبختیاری، میزان تولید روزانه شیرخام استان را 650 تن اعلام کرد و گفت: سالانه 238 هزار تن شیرخام در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
الهیاری از ارسال بیش از 50 درصد از شیرخام تولیدی استان به استان های همجوار خبر داد و افزود: با حمایت دولت از دامداران مشکلی در تولید و فرآوری این محصول در استان وجود ندارد.
مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش 10 هزارعضو جدید در تعاونی های روستایی، زنان، کشاورزی، منابع طبیعی و آبزی پروری این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد اعضای تعاونی های روستایی به 90 هزار نفر در 192 تعاونی رسیده است.
 40 درصد از از جمعیت 947 هزار نفری چهارمحال و بختیاری در مناطق روستایی و عشایری ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار