تابناک چهارمحال وبختیاری- کرسی ابزار بسیار قدیمی برای گرم کردن منازل است که دست‌خوش تغییر زمان نشده و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.
کد خبر: ۶۹۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 29 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- نام کرسی که به میان می‌آید ناخودآگاه یاد روزگاران قدیم می‌افتیم که علاوه بر ایجاد صفا و صمیمیت، فواید بسیاری برای سلامتی دارد و در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.
اکنون هم با وجود پیشرفت در وسایل گرمایشی‌، در بسیاری منازل از کرسی به عنوان یک وسیله گرمایشی استفاده می‌شود.
با وجود اینکه کرسی موجب صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف گاز می‌شود اما فواید کرسی‌داشتن، بسیار فراتر از صرفه‌جویی در سوخت و انرژی است. کرسی همانندبسیاری از سنت‌های ایرانی، یک طراحی هوشمندانه و حکیمانه سلامت‌محور دارد.
محمدامین افرا در این خصوص، اظهار کرد: هر چه در زمان سرما کلیه‌ها و پاها گرم نگه داشته شوند در سلامتی افراد تاثیرگذار است که این گرمای واقعی با وسیله سنتی قدیمی همچون کرسی بوجود می‌آید.
محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری افزود: وقتی پاها گرم شوند، خونرسانی به تمام نقاط بدن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
افرا گفت: در زندگی روزمره امروزی بخاری‌ و شوفاژ جایگزین کرسی شده است، بخاری اکسیژن موجود در هوا را سوزانده و موجب می‌شود اکسیژن کمتری به مغز برسد که این امر خود موجب عفونت‌های سینوسی خواهد شد.
وی بیان کرد: استفاده از کرسی در منازل، موجب پاکسازی و سم‌زدایی بدن می‌شود که علاوه بر رساندن اکسیژن به مغز، برای حافظه نیز مناسب است.
محقق طب اسلامی در استان ادامه داد: استفاده از کرسی در درمان رماتیسم، آرتروز، زانو درد و پا درد مفید است زیرا این بیماری‌ها بلغمی هستند و کرسی رطوبت را کم و سردی را کاهش می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: هر چه کرسی طبیعی‌تر (با استفاده از زغال) باشد بهتر است ولی اگر کرسی طبیعی در دسترس نباشد می‌توان از کرسی برقی استفاده کرد به شرط آنکه نکات ایمنی در استفاده از کرسی‌های برقی رعایت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار