تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی مبارزی انقلابی و فقیهی وارسته بود، گفت: ایشان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتوانه ای قوی بود.
کد خبر: ۶۹۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 25 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی(ره) ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از استوانه های انقلاب ، انسانی انقلابی ، مبارز ، با سواد و مجتهد به تمام معنا بود.
حجت الاسلام مرتضوی افزود: ایشان از شاگردان  سید محمدباقر صدر بود و  تنها شخصی است که از وی اجازهٔ اجتهاد کتبی داشت، از دیگر اساتید آیت الله شاهرودی امام خمینی (ره) و سید ابوالقاسم خویی بودند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری ادامه داد: پدرش سید علی حسینی شاهرودی، از استادان و بزرگان حوزه علمیه نجف و مادرش فرزند سید علی مددی موسوی قائنی از علمای دینی و از اهالی روستای سیدان استان خراسان جنوبی بود و  در 14 سالگی به‌دست آیت‌الله العظمی خویی معمم شد.
وی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی پس از تبعید امام راحل به نجف اشرف، در زمره شاگردان ایشان درآمد و قبل از تبعید امام، رابط شهید صدر با ایشان شد، در جریان مبارزات انقلابی رژیم بعث در سال 1352 با هجوم به حوزه نجف، وی به‌همراه جمعی دیگر از فضلای حوزه دستگیر و شکنجه شد.
حجت الاسلام مرتضوی گفت: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با درخواست شهید صدر از عراق خارج شد و پس از رفتن به کویت، از آنجا به ایران مهاجرت کرد و پس از ورود به ایران به محضر امام خمینی رفت و مسئولیت هماهنگی میان حوزه‌های علمیه نجف و امام خمینی(ره) را به‌عهده گرفت.
وی افزود: از خانواده ی ایشان در راه دفاع از دین و انقلاب سه شهید به نام های سید مصطفی، سید هادی و سید محسن هاشمی شاهرودی، تقدیم شد و با تمام وجود مدافع مکتب ولایت ، فقه و فقاهت بودند .
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: آیت الله شاهرودی (ره) عالمی وارسته ، مبارز و پشتیبانی قوی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و در صحنه های مهمی ایفای نقش کرد.
حجت الاسلام مرتضوی گفت: ایشان در سال ۱۳۷۳ به جای محمدی گیلانی به عضویت شورای نگهبان منصوب شد، از سال ۱۳۷۸ به مدت یک دهه رئیس قوه قضائیه بود و جای خود را در شورای نگهبان به آیت‌الله یزدی داد، پس از پایان خدمت در قوه قضائیه، مجدداً در مرداد ۱۳۸۸ به جای آیت‌الله لاریجانی به عضویت شورای نگهبان منصوب شد، در سال ۱۳۹۶ به‌عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد و همچنین نایب رئیسی مجلس خبرگان، رئیس هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را به عهده داشت.
وی در پایان رحلت جانسور این فقیه وارسته و مبارز انقلابی را به پیشگاه امام عصر (عج) ، مقام معظم رهبری مدظله العالی و بیت ایشان تسلیت گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار