تابناک چهارمحال وبختیاری- نمایندگان سه استان چهارمحال‌بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد خوزستان در نامه‌ای به روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستار جلوگیری از اجرای پروژه‌ های انتقال آب از سر شاخه‌های دز، کارون، خزر و زاینده رود شدند.
کد خبر: ۶۹۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 25 December 2018
به‌ گزارش تابناک شهرکرد- نمایندگان سه استان چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد  و خوزستان در نامه‌های جداگانه‌ای به روحانی، رییس جمهور، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از استعفای نمایندگان اصفهان انتقاد و تاکید کردند که انجام پروژه‌های انتقال آب باعث بدبینی و ناامیدی مردم می‌شود.
متن این نامه که به امضای برخی از نمایندگان استان‌های شمالی کشور نیز رسیده است به شرح  زیر است:
با سلام و تهیت
احتراما همان گونه که مستحضرید توسعه پایدار و همه جانبه کشور همراه با توزیع عادلانه فرصت ها و منابع از اصول اساسی مدیریت کلان کشور می‌باشد. هر گونه تصمیم مدیران ارشد نظام باید در نظر گرفتن اصل مهم و اساسی آمایش سرزمین و ظرفیت‌های منابع طبیعی همان مناطق باشد.
متاسفانه چند سالی است که تصمیمات کارشناسی و منطقی تحت تاثیر فشارهای سیاسی و رسانه‌ای قرار گرفته است و باعث هدر رفت منابع کشور و در نهایت امروز موجب بحران آب، بحران زیست محیطی و بسیاری از چالش‌های اجتماعی گردیده است. اخیرا نیز شاهد هستیم بر خلاف رویه های قانونی و کارشناسی در قالب استعفای جمعی از نمایندگان محترم استان اصفهان تلاش شده است مسئولان ارشد کشور را وادار به گرفتن تصمیمات غیر کارشناسی در خصوص پروژه‌ های انتقال آب از استان چهارمحال‌بختیاری کنند. این اقدام آینده توسعه پایدار کشور را به خطر خواهد انداخت و موجب بدبینی، یاس و ناامیدی مردم در سایر مناطق کشور خواهد شد.
پیرو تذکر رییس محترم جلسه مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر پزشکیان مبنی بر مخالفت جمعی برای هر گونه امتیازدهی به نمایندگان مستعفی از جنابعالی می‌خواهیم ضمن تاکید بر حفظ اصول اساسی توسعه پایدار کشور و رعایت آمایش سرزمین دستور فرمایید مسئولان مربوطه به خصوص وزیر محترم نیرو از تصمیم غیر کارشناسی در خصوص هر گونه مطالعه تصویب و اجرای پروژه‌ های انتقال آب از سرشاخه‌های دز، کارون، خزر و زاینده رود خودداری کنند.
این نامه به روسای قوا و دبیر شواری عالی امنیت ملی ارسال شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار