تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش­‌‎بینی هواشناسی چهار محال و بختیاری از ورود سامانه بارشی نسبتاً مؤثر به استان، از اواخر وقت پنج­شنبه خبر داد.
کد خبر: ۶۹۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 25 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت پنج­شنبه وارد استان می­‌شود و در روز جمعه کوهرنگ، اردل، میانکوه و لردگان را سفیدپوش خواهد کرد.
وی افزود: این سامانه بخشی از مناطق مرکزی استان مانند شهرکرد و شرق استان از جمله بن و سامان را نیز در قالب بارش­‌های پراکنده تحت تأثیر قرار خواهد داد.
قطره با پیش‌­بینی جوی پایدار برای استان طی امروز و فردا، ادامه داد: با استقرار جوی پایدار شاهد آسمانی صاف و باد ملایم در سطح استان طی امروز و فردا خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه دمای  امروز شهرکرد با منفی 7 درجه به عنوان سردترین نقطه استان و نیز سردترین مرکز استان در کشور، تصریح کرد: با ادامه روند کاهش دمای هوا، فردا صبح دمای این شهر تا منفی  8 درجه کاهش خواهد داشت.
معاون توسعه و پیش‌­بینی هواشناسی استان در تشریح میانگین بارش­‌ها، تاکید کرد: علی‌رغم بارش­‌های خوب پاییزی، وقفه به وجود آمده در بارندگی باعث تضعیف میانگین بارش­‌ها در مقایسه با میانگین بلند مدت شده است به گونه‌­ای که در کوهرنگ شاهد کاهش 5 درصدی بارش­ها بوده­ایم، این میزان در فارسان 15 درصد، در بن 22 درصد و در  سورشجان 14 درصد بوده کمتر از حد نرمال است.
قطره همچنین در خصوص میزان ارتفاع برف در کوهرنگ، خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در این منطقه هم اکنون 6 سانتی­‌متر است که با میزان نرمال برف یعنی 50 سانتی­‌متر فاصله زیادی داریم.
وی تصریح کرد: مجموع بارش‌های استان­ از ابتدای مهر تا کنون 206 میلی‌متر بوده است که این میزان در مقایسه با میانگین بلند مدت با 182 میلی‌متر، رشد حدود 13 درصدی را نشان می­دهد.
معاون توسعه و پیش­‌بینی هواشناسی استان در پایان ابراز امیدواری کرد که علی‌رغم وقفه ایجاد شده، در دهه سوم دی ماه شاهد آغاز بارش­های مؤثر و خوبی در استان خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار