تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری از رونمایی 15 یافته علمی در بخش کشاورزی این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۹۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 25 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حسن جهانبازی گوجانی اظهار داشت: دست یافته های علمی توسط محققان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش جهادکشاورزی در حوزه های منابع طبیعی و آبخیزداری، با جدیدترین روش ها به ثمر رسیده است.
وی همچنین از اصلاح و ترویج بذر 2 رقم محصول لوبیا در تولید حبوبات این استان در رقم (یاقوت و افق) طی سال زراعی گذشته و امسال خبر داد و افزود: مقاوم بودن در برابر آفت، متحمل به خشکی و کم آب بر بودن از شاخص اصلی این ارقام اصلاح شده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، بازارپسند بودن، زودرس و سازگار با اقلیم سردسیر و کوهستانی بودن منطقه را از دیگر ویژگی های ارقام لوبیای اصلاح شده اعلام کرد.
جهانبازی گوجانی، از دست یافتن بیش از 510 پروژه و یافته علمی در این مرکز تحقیقات بخش کشاورزی استان را یادآورشد و تصریح کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی در یک دهه گذشته و افت منابع آبی منطقه و تغییرات شرایط گونه بارش از برف به باران، اصلاح در کشت محصولات کشاورزی با اصلاح شیوه کاشت، داشت و برداشت یک ضرورت انکارناپذیر است.
وی ادامه داد: طرح ترویجی بهبود مدیریت ومصرف بهینه آب در فرآیند تولید محصولات کشاورزی از دیگر پروژه هاست که علاوه بر افزایش راندمان آبیاری باعث افزایش 27 درصدی عملکرد تولید محصول می شود.
چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات بیش از 66 هزار بهره بردار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار